شماره ۱۶۰۳ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
آغاز رقابت اسکار، یک ماه مانده به مراسم
چه ‌کسانی مجسمه طلایی را در دست خواهند گرفت؟

شهروند| در شرایطی که تنها یک ماه و چند روز به موعد برگزاری مهمترین رخداد سینمایی ‌سال مانده، کارشناسان و رسانه‌های سینمایی بحث‌های بی‌پایانی را آغاز کرده‌اند مبنی بر این‌که امسال چه فیلم‌ها و چه سینماگرانی شانس در دست گرفتن مجسمه طلایی اسکار را دارند.
این گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها که بیشتر بر پایه سابقه موفقیت‌های فستیوالی فیلم‌ها و اقبال کارشناسان و منتقدان سینمایی به انجام رسیده، تقریبا به اجماعی نود ‌درصدی در مورد چند فیلم رسیده ‌است که به احتمال زیاد در شب برگزاری مراسم با خوشحالی سالن را ترک خواهند کرد؛ که در این بین فیلم‌های «روما»ی آلفونسو کوارون و «تولد یک ستاره» بردلی کوپر بیشترین شانس را دارند؛ پیش‌بینی تکرارشده‌ای که روز گذشته منتقدان نشریه ورایتی نیز آن را مورد تأکید قرار دادند.
 امروز که این مطلب را می‌خوانید به احتمال زیاد اسامی نامزدهای اسکار امسال اعلام شده است و این در حالی است که منتقدان و سینماگران بر این باورند که باید کاندیداها و برندگان خوشبخت امسال را در بین فیلم‌های روما، تولد یک ستاره‌، محبوب، نخستین انسان و معاون جست.
در بخش بهترین فیلم می‌توان گفت اجماعی قابل ذکر روی فیلم‌های روما و تولد یک ستاره وجود دارد و به احتمال زیاد رقبای آنها نیز فیلم‌های بلک‌کلنزمن، حماسه یک کولی یا راپسودی بوهمی، محبوب، کتاب سبز، پلنگ سیاه و معاون خواهند بود.
در بخش بهترین کارگردانی تاج را بعد از مراسم سر آلفونسو کوارون خواهیم دید. اگر این اتفاق نیفتاد و بردلی کوپر نیز دست خالی از مراسم بیرون رفت، اسپایک لی کارگردان بلک‌کلنزمن، پاول پالیکوفسکی کارگردان جنگ سرد و آدام مکی‌کی سازنده معاون شانس زیادی برای دریافت این جایزه دارند.
منتقدان برنده بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را به احتمال نود و نه ‌درصد کریستین بیل می‌دانند که در فیلم معاون نقش دیک چنی را بازی کرده است. بردلی کوپر (تولد یک ستاره)، ویلم دفو (در دروازه ابدیت)، رامی مالک (حماسه یک کولی) و ویگو مورتنسن (کتاب سبز) نیز احتمالا دیگر کاندیداهای این بخش خواهند بود. در رشته بهترین بازیگر نقش اصلی زن نیز تکلیف تا حد زیادی روشن است. به باور کارشناسان برنده این بخش در شب اسکار نود ‌درصد گلن کلوز (همسر) خواهد بود و اگر او دست خالی بماند، آن‌وقت می‌توان به گزینه‌هایی چون  یالیتسا آپاراسیو (روما)، لیدی گاگا (تولد یک ستاره)، اولویا کلمن (محبوب) و ملیسا مک‌کارتی (هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟) فکر کرد. رقابت در بخش‌های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن نیز احتمالا بین ماهرشالا علی، تیموثی شالامی، ایمی آدامز، اما استون و ریچل وایس خواهد بود. جالب این‌که روما که محصول مکزیک است، در بخش بهترین فیلم خارجی نیز به احتمال زیاد مجسمه طلایی اسکار را به‌دست خواهد آورد. هرگز روی برنگردان (آلمان)، دزدان فروشگاه (ژاپن)، جنگ سرد (لهستان) و کفرناحوم (لبنان) رقبای این فیلم در این بخش هستند.


تعداد بازدید :  154