شماره ۱۶۰۳ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ بهمن
صفحه را ببند
باخت فدرر به یک جوان بیست‌ساله

راجر فدرر، مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا با شکست مقابل استفانوس سیتسیپاس، بخت چهاردهم مسابقات، حذف شد. به این ترتیب، تنیس‌باز بیست‌ساله یونانی به یک‌چهارم نهایی نخستین گرند اسلم فصل تنیس رسید و بزرگترین دستاورد حرفه‌ای‌اش را کسب کرد.
فدرر که با ۲۰ قهرمانی در گرند ‌اسلم‌ها پرافتخارترین مرد تنیس جهان است با نتیجه (۵-۷) ۶-۷، ۵-۷، (۳-۷) ۶-۷، (۱۳-۱۱) ۷-۶  به حریف باخت. راجر فدرر ۳۷ ساله که 6 دوره قهرمان اوپن استرالیا شده در ۱۶‌سال گذشته فقط دو بار نتوانسته به مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات برسد.
سیتسیپاس در این مسابقه توانست هر ۱۲ باری را که فدرر شانس شکستن سرویسش (برک پوینت) را داشت به نفع خودش تمام کند. این بزرگترین پیروزی تنیس‌باز بیست‌ساله یونانی بود. او در امتیاز آخر در حالی‌که به نظر می‌رسید، فریاد می‌زد: «من؟» راکتش را به زمین انداخت و از خوشحالی فریاد کشید.
سیتسیپاس در یک‌چهارم نهایی باید با روبرتو باتیستا آگوت بازی کند. آگوت با پیروزی مقابل مارین چیلیچ به یک‌چهارم نهایی رسید.
در دیگر بازی مهم اوپن استرلیا رافائل نادال، شماره دو جهان توانست توماس بردیچ را در یک بازی برتر با نتیجه (۴-۷) ۶-۷، ۱-۶، ۰-۶ شکست دهد. نادال سی‌و‌دوساله پس از مسابقه گفت: «او بیشتر از معمول اشتباه کرد و فقط در ست سوم یک بازی واقعی را شاهد بودیم.»
نادال که ۱۷بار قهرمان گرند اسلم شده، آخرین‌بار در ‌سال ۲۰۰۹ توانسته در ملبورن جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او در مرحله بعد باید مقابل فرانسیس تیافو بازی کند. این تنیس‌باز بیست‌و‌یک‌ساله آمریکایی با پیروزی مقابل گریگور دمیتروف به این مرحله رسیده است.

 


تعداد بازدید :  166