شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
زورگیری‌های سریالی با 206 سرقتی

شهروند| مردان تبهکار طعمه‌های خود را از بین مسافران انتخاب می‌کردند تا سناریوی اخاذی‌های خود را اجرایی کنند.
جوان دانشجویی با مراجعه به کلانتری 137 نصر به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک خودرو 206 نقره‌ای مورد زورگیری قرار گرفته است.
 او به ماموران گفت: «در پارک‌سوار میدان آزادی، به مقصد میدان تجریش سوار یک خودرو پژو 206 نقره‌ای با سه نفر سرنشین شدم؛ پس از حرکت و ورود به داخل بزرگراه، ناگهان دو سرنشین صندلی عقب با چاقو و اسپری اشک‌آور به سمت من حمله‌ور شده و با تهدید اقدام به سرقت گوشی تلفن‌همراه، عابربانک، کیف پول و لپ‌تاپم کردند؛ در محدوده خیابان ستارخان، راننده 206 لحظه‌ای از ماشین پیاده شد و با مراجعه به شعبه بانک اقدام به برداشت پول از داخل حساب من کرده؛ پس از آن مرا از ماشین پیاده و به سرعت از محل دور شدند».
با توجه به اظهارات مالباخته، تصاویر دوربین‌های مداربسته شعبه بانک در خیابان ستارخان مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی متهم تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی به نام «محمد» (متولد 1370) شدند.
«محمد» متهم سابقه‌دار و تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ بود که ‌سال گذشته به همراه چند تن از بچه‌محل‌های خود در شهرستان اسلامشهر، اقدام به تشکیل گروه زورگیری کرده بود؛ آنها با طعمه قرار دادن چند همدست زن در کنار بزرگراه و خیابان‌های سطح شهر تهران اقدام به زورگیری و سرقت انواع خودروها کرده و پس از سرقت خودرو، تحت پوشش مسافرکشی اقدام به زورگیری در سطح شهر تهران می‌کردند.
این درحالی بود که گشت آشکار پلیس آگاهی تهران در حین گشتزنی در محدوده غرب تهران، به سه سرنشین یک خودرو 206 مشکوک شده و پس از بررسی سوابق خودرو اطمینان پیدا کرد که خودرو دارای سابقه بوده و در مهرماه‌ سال‌جاری، در منطقه ملارد و به شیوه زورگیری به سرقت رفته است.
با توجه به عدم توجه راننده خودرو 206 به دستور ایست مأموران گشت پلیس آگاهی، تعقیب و گریز میان گشت آگاهی و خودرو 206 آغاز و درنهایت پس از شلیک گلوله، خودرو 206 متوقف و سه سرنشین آن توسط مأموران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
راننده خودرو 206 به نام «محمد» مورد شناسایی قرار گرفت و بررسی سوابق وی در سیستم جامع پلیس نشان داد وی تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارد.
بررسی سوابق دو همدست محمد به نام‌های سعید (متولد 1372) و روزبه (متولد 1369) نشان داد که آنها نیز از مجرمان سابقه‌دار در زمینه زورگیری هستند که به پیشنهاد محمد اقدام به تشکیل گروه جدید زورگیری کرده و در طول 6 ماهه گذشته در مناطق غرب و شمال‌غرب تهران اقدام به زورگیری در پوشش مسافرکشی کرده‌اند.


تعداد بازدید :  204