شماره ۱۵۹۸ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#خبر_خوب #آذری_جهرمی #محمد_حسین_میثاقی # فوتبالیست_ها #جام_جهانی_جوادیه #حججی #ازدواج

محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته توییتی چند کلمه‌ای منتشر کرد که واکنش فالوورهایش عجیب‌وغریب بود. وزیر ارتباطات نوشت:‌«خبرهای خوبی براتون دارم؛ حدس بزنید چی شده؟» این توییت آذری جهرمی انبوهی از توییت‌های طنز را در پی داشت. بسیاری از فعالان فضای مجازی با استفاده از قریحه طنزشان زیر توییت آقای وزیر عبارت‌هایی عجیب‌و‌غریبی نوشتند و دستمایه خنده عموم شدند. یکی از کاربران نوشته: «قراره گالری گوشی‌هامونم فیلتر کنی؟» برخی دیگر از کامنت‌های فالوورهای توییتر آذری جهرمی را هم بخوانید. «وقتی میگید خبر خوب، دست‌وپامون می‌لرزه»، «خاشقچی زندس؟»، «داری استعفا میدی؟»، «قراره برق رو کلا قطع کنی؟»، «امتحان چهارشنبه‌ام لغو شده؟»  جالب اینکه وزیر ارتباطات در توییت دیگری قبل از اینکه درباره موضوع دیگری بنویسد، اعلام کرد: «خبر خوب طلب شما!»
 
حضور فعال محمدحسین میثاقی در برنامه‌های شبکه سوم سیما سوژه بسیاری از هواداران فوتبال در فضای مجازی شده است؛ اگر چرخی در اینستاگرام و توییتر بزنید به‌کرات مشاهده می‌کنید که توییت‌هایی نیز به خاطر حضور پرتعداد میثاقی در برنامه‌های شبکه سه نوشته شده است. یکی از کاربران نوشته است: «میثاقی یه تنه داره کمبود مجری توانمند تو صداوسیما رو به دوش می‌کشه. یه جور خاصی اجراش به دل آدم می‌شینه.» یکی دیگر از کاربران هم توییت کرده: «میثاقی انقدر می‌خنده آدم دوست داره بشینه فقط نگاهش کنه و بگه ماشاالله به این انرژی.» به نظر می‌رسد اجراهای این مجری جوان حسابی به دل کاربران نشسته است.

انتشار خبر تولید کارتون فوتبالیست‌های ایرانی با عنوان انیمیشن پاطلایی در رسانه‌های اجتماعی فضای بامزه‌ای را به ‌وجود آورده. واکنش‌هایی پر از شوخی و خنده و کنایه؛ که خواندنی است. در خبرگزاری‌ها آمده بود که فصل اول انیمیشن پاطلایی- که با توجه به خلاصه داستانی که ازش ارایه شده، اقتباسی از کتاب جام‌جهانی در جوادیه است که پارسال رامبد جوان نیز در برنامه خندوانه مانور زیادی روی آن انجام داد و با برگزاری مسابقه کتابخوانی برای آن فروش چند 10‌هزار نسخه‌ای این داستان نه‌چندان جذاب را باعث شده بود- به تولید رسیده. جالب این‌که هر دو موارد اقتباسی این کارتون موضوع شوخی‌ها و طعنه‌های بی‌اندازه‌ای در فضای مجازی شده‌اند. به‌خصوص کارتون فوتبالیست‌ها که به‌خودی خود هم در حد شوخی بود و حالا با اقتباسی که ازش صورت گرفته، صدای کاربران درآمده که «بعد از این‌که در میان آن‌همه ماشین، این تولیدات را برای اختصاص خط تولید انتخاب کردیم، حالا معلوم می‌شود در اقتباس هم سلیقه‌مان چندان پیشرفت نکرده و کلا گیر داده‌ایم به اجناس بنجل خارجی»... کاربران زیادی به این خبر واکنش نشان داده‌اند. واکنش‌هایی که با توجه به این‌که هنوز معلوم نیست نتیجه کار سازندگان کارتون در چه حدی شده، عجیب است. کاربری نوشته: «خیلی مسخره‌س! یه تقلید ناشیانه از نسخه ژاپنی». کاربر دیگری نیز گفته: «یک کپی افتضاح، اگه فقط بتونن قالب کنن به تلویزیون». کاربری هم به کتاب منبع اقتباس گیر داده: «کتاب جام‌جهانی در جوادیه هم یه چیزی تو همین مایه‌هاست»...

ازدواج همسر شهید حججی یکی دیگر از پربازدیدترین و پرواکنش‌ترین مطالب فضای مجازی در روز گذشته بود. اتفاقی که در لحظات اول شایعه تصور می‌شد. اما در ادامه، زمانی که پیام تبریک پدر و مادر شهید حججی به عروس سابق‌شان رسانه‌ای شد، فضا تغییر کرد و واکنش‌های همدلانه بسیاری در فضای مجازی صورت گرفت. خبرآنلاین در روایت این اتفاق نوشته که ماجرا از پیام تبریک خانواده شهید محسن حججی به همسر این شهید آغاز شد که به تازگی ازدواج مجدد کرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را فرهنگ‌سازی مثبت برای اصلاح نگاه اشتباهی خواندند که همیشه در مورد ازدواج همسران شهید وجود داشته است. پس از انتشار این پیام تبریک، بسیاری از فعالان حوزه اجتماعی، نسبت به این اقدام خانواده شهید حججی و ازدواج مجدد همسر این شهید با کامنت‌های مثبت واکنش نشان دادند.


تعداد بازدید :  239