شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
خشونت ریشه در تبعیض و نابرابری

1- صفحه شخصی آیت‌الله بیات‌زنجانی در فیس‌بوک بخشی از صحبت‌های او در گفت‌وگو با ماهنامه ایران‌فردا را منتشر کرد.
در این پست فیس‌بوکی آمده است: «من معتقدم مجموعه خشونت‌هايي كه در دنيا شكل مي‌گيرد، نتيجه بي‌عدالتي است.
بي‌عدالتي‌هاي سياسي، اقتدارگرايي و مشروعيت بخشيدن به اين كارها، از طريق تفسيري است كه نه اهداف اسلام را مي‌شناسد و نه تخصص و نه امانتداري لازم را دارد. نتيجه اين مي‌شود كه مردم بي‌گناه را سر مي‌برند و احساس شرم هم نمي‌كنند. معلوم است كه وقتي در جامعه تبعيض، نابرابري و بي‌عدالتي به صورت شيوه و روش درآمد، به صورت فرهنگ شد، اين حادثه‌ها روي مي‌دهد.»

2- صادق خرازی رئیس تشکیلات ندا، که دو روز قبل توانست مجوز فعالیت حزبی خود را از وزارت کشور بگیرد، روز گذشته در صفحه‌ فیس‌بوکش به این مسأله پرداخت.
در بخشی از این نوشته آمده است:  «خبر مسرت‌بخش و اميدآفرين، يعني تصميم وزارت محترم كشور مبني بر مجوز حزب نداي ايرانيان بر همه دوستان و همفكران و همه كنشگران صحنه سياسي ايران
 مبارك باد.
هدف حزب نداي ايران، تحقق جامعه مدني، حرمت نهادن به آزادي و استقلال و پيشرفت همه‌جانبه ايران عزيز است.»

3- صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، روز گذشته در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک عکسی را منتشر کرد که در آن خودش با منوچهر متکی و ابراهیم یزدی نشسته‌اند.
زیباکلام زیر عکس نوشت: «دکتر منوچهر متکی، وزیر امورخارجه سابق، در کنار دکتر ابراهیم یزدی، وزیر امورخارجه دولت موقت مهندس مهدی بازرگان و دکتر صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، روز دوشنبه دهم آذر ۱۳۹۳ در جلسه دفاع پایان‌نامه در مقطع دکترای دانشگاه تهران با موضوع «لیبرال‌دموکراسی در ایران».


تعداد بازدید :  238