شماره ۱۵۹۸ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۶ دي
صفحه را ببند
مذاکره کی‌روش با کلمبیا، ریز به ریز
انتظار جامعه از سرمربی تیم‌ملی این است که تا پایان جام ملت‌ها ذهنش را از آینده خود آزاد کند

شهروند| شاید برایتان جالب باشد که در جریان یکی از عجیب‌ترین شایعات قرار بگیرید؛ داستان از این قرار است که این روزها بیش از هر زمان دیگری این خبر دهان به دهان می‌چرخد که کی‌روش بدون این‌که قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا کرده باشد، هدایت تیم‌ملی را برای رساندن ایران به قهرمانی آسیا بر عهده دارد. درست است که مدیران فدراسیون فوتبال در این مدت بارها و بارها تأکید کرده‌اند که کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا سرمربی ایران است و قرارداد هم امضا کرده‌اند، منتهی این مربی چند ماه قبل هم در چند نوبت اعلام کرده بود که قراردادی با فدراسیون امضا نکرده و شواهد و قراین نشان می‌دهد که قراردادی بین طرفین امضا نشده است.
در همین رابطه البته کی‌روش هم حرف‌های بسیار زیادی درباره پشت پرده برخی اتفاقات و مشکلات برای گفتن دارد که احتمالا بعد از آخرین بازی ایران در جام ملت‌های آسیا  این ناگفته‌ها را برای مردم ایران بیان خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود او در آینده‌ای بسیار نزدیک به‌صراحت در مصاحبه‌ و افشاگری جنجالی تمام جزییات را درباره علت اعتراض‌های خود و بدقولی‌ها شرح بدهد و این خبر را که بدون قرارداد تصمیم گرفت ایران را به جام ملت‌های آسیا بیاورد، اعلام کند. درواقع این مربی پرتغالی بعد از درخشش تیم‌ملی در جام‌جهانی و کسب بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان تصمیمی جدی گرفت که ماموریت خود را با قهرمان‌کردن ایران در آسیا به اتمام برساند و هر طور که شده با چنین افتخار بزرگی درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد.
 
یکی از ناراحتی‌های بسیار مهم کی‌روش این است که هنوز پاداش صعود به جام‌جهانی به بازیکنان و مربیان پرداخت نشده است؛ آن هم در شرایطی که قبل از جام‌جهانی فیفا 2‌ میلیون دلار به فدراسیون برای آماده‌سازی تیم‌ملی پول داد. این مربی حتی طبق شنیده‌ها هنوز بخش مهمی از پول قرارداد قبلی خود با فدراسیون را دریافت نکرده و رقم هنگفتی از فدراسیون طلبکار است. با این حال چون دوست داشت با ایران به‌ عنوان قهرمانی آسیا برسد، تصمیم گرفت بماند و برای این ماندن هم همان‌طور که اشاره شد، هیچ قراردادی امضا نکرد و توافق شفاهی برای ادامه کار داشت. در چنین شرایطی مدت‌هاست که اخبار زیادی درباره توافق او با فدراسیون فوتبال کلمبیا در رسانه‌های این کشور و جهان منتشر شده و تقریبا همه به این باور رسیده‌اند که کی‌روش بعد از جام ملت‌های آسیای ایران به کار خود در ایران بعد از هشت‌سال پایان خواهد داد. دیروز هم جزییات بیشتری از قرارداد 3.5 ساله کی‌روش با کلمبیا در رسانه‌ها منتشر شد. آلوارو گونسالس آلساته، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا هم در مصاحبه خود با برنامه ال آلارگو از شبکه رادیویی کاراکل کلمبیا گفته است: «چندین مصاحبه با گزینه سرمربیگری تیم‌ملی کلمبیا انجام داده‌ایم، تماس‌هایی هم بین طرفین برقرار شده و به‌شخصه او تأثیر زیادی روی من گذاشته است. با توجه به این موضوع و پس از منتفی‌شدن حضور گزینه‌هایی همچون رینالدو روئدا و خوان کارلوس اوسوریو، ما به کی‌روش فکر می‌کنیم و در حال مذاکره با او هستیم. فکر می‌کنم تا پیش از این جمعه سرمربی جدید تیم‌ملی کلمبیا مشخص شود.»
 
گفته می‌شود وکیل کی‌روش هم در این مدت در مذاکره با فدراسیون فوتبال کلمبیا کارهای مربوط به نگارش متن قرارداد را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک خبر حضور کی‌روش در کلمبیا رسما اعلام خواهد شد. البته مدیران فدراسیون فوتبال ایران در چنین شرایطی واکنش خاصی به جدایی کی‌روش از ایران نشان نداده‌اند و هیچ ‌کسی نمی‌داند که تکلیف نیمکت تیم‌ملی ایران در پایان جام ملت‌های آسیا چه خواهد شد. خود کی‌روش البته از مدت‌ها قبل هم ابراز علاقه کرده بود که دوست دارد تا جام‌جهانی 2022 هم هدایت ایران را بر عهده داشته باشد ولی در شرایط کنونی هیچ‌کسی نمی‌داند که اصلا احتمال این‌که او به توافق خود با فدراسیون کلمبیا پشت کند و در ایران بماند وجود دارد یا نه. همان‌طور که اشاره شد باید منتظر اتفاقات آینده و شفاف‌سازی کی‌روش بمانیم. به نظر می‌رسد که فوتبال ایران آبستن حوادث زیادی خواهد بود. به‌ هر حال برخی‌ هم امیدوار هستند با قهرمان‌شدن ایران در جام ملت‌های آسیا مقدماتی فراهم شود که کی‌روش باز هم در ایران بماند. ولی احتمال رفتن کی‌روش نسبت به ماندن او بیشتر است. شاید 99‌درصد به یک درصد!


تعداد بازدید :  181