شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
رونمایی از موتورهای برقی، پایان همین هفته در پارک گفت‌وگو
پلیس: از شماره‌گذاری موتورهای برقی استقبال می‌کنیم

شهروند| همزمان با آغاز ثبت‌نام موتورهای برقی از دیروز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده پلیس تولید و واردات موتورهای برقی و غیربنزینی در کشور را به فال‌نیک می‌گیرد و از شماره‌گذاری آنها استقبال می‌کند.
سردار اسکندر مومنی، دیروز از حمایت پلیس از موتورهای برقی و جایگزینی آنها با موتورهای بنزینی در کشور خبر داد و به ایسنا گفت:  پلیس راهور حتما از هر وسیله نقلیه موتوری اعم از خودرو و موتورسیکلت غیربنزینی و برقی استقبال می‌کند.
او گفت:  شماره‌گذاری تابع قوانین و مقررات خاص خود است و در این‌خصوص نیز اگر موتورهای برقی مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و محیط‌زیست را گرفته باشند حتما پلیس آنها را شماره‌گذاری خواهد کرد و نه‌تنها مشکلی با این موضوع نداریم بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به شرایط آلودگی هوا به‌ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران از شهروندان خواست که به استفاده از وسایل نقلیه پاک نظیر دوچرخه، موتورهای برقی و نظایر آن روی بیاورند و گفت:  در این راستا پلیس با توجه به اختیاراتی که دارد به شهروندان و دارندگان این وسایل مساعدت خواهد رساند.
شرکت کنترل کیفیت هوا چند روز پیش از برگزاری مراسم رونمایی و تست رایگان موتورهای برقی از 13 تا 17 آذر در پارک گفت‌وگوی تهران خبر داده و اعلام کرده تست انواع موتورهای برقی در این بازه زمانی 5روزه برای همه شهروندان تهرانی رایگان است و آنها می‌توانند با مراجعه به مرکز دایمی همایش‌های شهرداری تهران در پارک گفت‌وگو هم این موتورها را تست کنند و هم در صورت تمایل همانجا برای خرید این موتورها اقدام کنند. براساس اعلام شهرداری تهران، 80‌درصد هزینه خرید این موتورها از سوی شهرداری تهران با کمک بانک شهر در قالب وام بدون بهره به خریداران ارایه می‌شود. جایگزینی موتورهای برقی و از رده خارج شدن موتورهای بنزینی در تهران یکی از اقدامات عملی تاثیرگذار برای کاهش آلودگی هوا و صدا در تهران است. به گفته کارشناسان، هر موتور بنزینی تا 8 برابر یک دستگاه خودرو آلودگی تولید می‌کند.


تعداد بازدید :  169