شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
رونمایی از فایل صوتی جنجالی
تماسی که «درخشان» شد
وکیل درخشان در گفت‌وگو با «شهروند»: کار بازیکن فولاد غیراخلاقی بود!

شهروند| غیرحرفه‌ای بودن فوتبال در زمان نقل‌وانتقالات لیگ کاملا مشهود می‌شود تا جایی که برخلاف عرف بین‌المللی در ایران یک مربی سطح خودش را آن‌قدر پایین می‌داند که با بازیکنی که با یک تیم دیگر قرارداد دارد، به صورت تلفنی برای حضور در تیمش صحبت کند.
شکایت، در جواب مصاحبه‌
در حالی که چند روز قبل مربیان فولاد خوزستان مدعی شدند سرمربی پرسپولیس با بازیکن آنها در میانه فصل تماس گرفته تا او را به تیم خودش ببرد اما درخشان این مسأله را کاملا تکذیب کرد. این اختلاف‌نظرها به جایی رسید که سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفت به دلیل آنچه از سوی خودش تهمت عنوان شده به دادگاه شکایت کند. از سویی مربیان فولاد نیز مدعی شدند فایل صوتی مکالمه درخشان با یوسف وکیا، بازیکن خود را دارند.
افشای فایل صوتی
نعیم سعداوی که برای دفاع از گفته‌‌های خود روی خط برنامه 90 آمده بود، تصمیم گرفت برای اثبات ادعای خود بخشی از فایل صوتی مکالمه درخشان با يوسف وکیا را پخش کند. این اتفاق رخ داد و بالاخره این مسأله ثابت شد که مکالمه‌ای بین سرمربی پرسپولیس و مدافع فولاد در کار بوده است. در حالی‌ که همگان درخشان را بازنده این ماجرا می‌دانستند، او روی خط آمد و از خودش دفاع کرد. سرمربی سرخپوشان معتقد بود بازیکن فولاد با اصرار و بعد از 5 بار تماس گرفتن موفق شده با او صحبت کند.
پای خطیبی هم به میان آمد
نعیم سعداوی، مربی فولاد در صحبت‌های خود یک ماجرای دیگر را نیز به راه انداخت. او از تماس خطیبی، سرمربی تراکتورسازی با عبدالله‌زاده، دیگر بازیکن این تیم نیز خبر داد، البته خطیبی نیز این شائبه را رد و پیامکی را برای برنامه 90 ارسال کرد که نشان می‌داد، بازیکن فولاد از علاقه‌اش برای پوشیدن پیراهن تراکتورسازی گفته است.
واکنش تند کمیته اخلاق
علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق به انتشار فایل صوتی درخشان این‌گونه واکنش نشان داد: «از لحاظ قوانین کشورمان هرگونه استراق ‌سمع و ضبط   صدای افراد بدون اطلاع و بدون رضایت آنها یک کار خلاف شرع و غیراخلاقی است. ما هم در کمیته اخلاق با افرادی که بخواهند از طریق افشای صدای دیگری یا پر کردن صدای‌شان و انتشار آنها با آبرو و حیثیت افراد بازی کنند برخورد خواهیم کرد.»
دوشنبه همه چیز مشخص می‌شود
بهنام علیمحمدی، وکیل درخشان درباره سرنوشت این پرونده به «شهروند» می‌گوید: «دادگاه روز دوشنبه هفته آینده سعداوی و ابن‌قاسم را احضار کرده است. آنجاست که آنها باید ادعای خود را ثابت کنند اما ما نیز مدارک زیادی داریم، اعم از این‌که پرینت تماسی که بازیکن فولاد 5 بار با درخشان گرفته است. سرمربی پرسپولیس تا قبل از تماس وکیا، بازیکن فولاد اصلا او را نمی‌شناخته اما این بازیکن از آن تماس سوءاستفاده کرده است و صدای درخشان را به شکلی غیراخلاقی ضبط کرده و در اختیار مربیان خود قرار داده است. او چون قرارداد داشته با مخالفت درخشان برای حضور در پرسپولیس روبه‌رو شده و به همین خاطر، دست به این کارها زده است.»


تعداد بازدید :  308