شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
ورزش جهان

یک الجزایری، بهترین بازیکن آفریقا
یاسین براهیمی، بازیکن 24 ساله پورتو پس از تبدیل شدن به اولین الجزایری برنده جایزه مرد‌سال آفریقا، جایزه خود را به قاره‌اش تقدیم کرد. او دراین‌باره حرف‌های جالبی زد:  «امسال،‌ سال فوق‌العاده‌ای برای من بود. تلاش خواهم کرد به تکامل برسم و همراه پورتو افتخارات زیادی کسب کنم. باید از باشگاه، سرمربی، کارکنان و بازیکنان تیم جدیدم تشکر کنم.»

ندود مجسمه شد
موزه‌اي در پراگ، پايتخت جمهوري چک از مجسمه پاول ندود، ستاره سابق فوتبال اين کشور رونمايي کرد. ندود که ‌سال 2003 برنده توپ طلا شده بود، بهترین سال‌های دوران حرفه‌ای خود را در لاتزیو و سپس یوونتوس سپری کرد و غالبا از او به‌عنوان یکی از بهترین ‌هافبک‌های تاریخ فوتبال یاد می‌شود. ندود در مراسم رونمایی از مجسمه‌اش حضور داشت.

آنری، خداحافظی کرد؟
این روزها اخبار ضد و نقیضی درباره تیری آنری، اسطوره فوتبال فرانسه شنیده می‌شود. او که پس از شکست و نرسیدن رد بول به مرحله پلی‌آف لیگ آمریکا اعلام کرده از تیم می‌رود، هنوز با تیم جدیدی قرارداد امضا نکرده و به همین دلیل گفته می‌شود شاید به‌زودی رسما از فوتبال خداحافظی کند. ونگر می‌گوید او روزی به آرسنال برمی‌گردد، روزنامه «لوپاریزین» نوشته، تیری با خداحافظی از فوتبال، مفسر تلویزیون می‌شود و روزنامه اکیپ که ویژه نامه‌ای 100 صفحه‌ای برای او تدارک دیده، ادعا کرده آنری از بین بوردو، موناکو و آرسنال به‌زودی یک تیم را انتخاب می‌کند.

دعوت زمامدار کره‌شمالی از ستاره بارسا
«کیم جونگ اون» زمامدار کره‌شمالی از لیونل مسی، اعجوبه آرژانتینی بارسلونا برای سفر به شرق آسیا و افتتاح یک مدرسه ویژه فوتبال در پیونگ یانگ دعوت کرد. پیام دعوت‌نامه عالی‌ترین مقام سیاسی کره‌شمالی از طریق‌هان اون گیونگ،‌ عضو هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا به اطلاع مهاجم بارسلونا و آرژانتین رسانده شد. براساس اظهارات این مقام، حاکم کره با آگاهی از علاقه زیاد مردم کشورش به بازیکن کاتالان‌ها این اقدام را انجام داده است.


تعداد بازدید :  346