شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
برجای مانده از انتخاب کاندیداهای توپ طلا
برچسبی برای بستن دهان منتقدان

 شهروند| سرانجام اتفاقی که خیلی‌ها منتظرش بودند رخ داد و نویر به رقیب مسی و رونالدو در انتخاب مرد‌سال دنیا تبدیل شد؛ انتخابی که هر چند در نگاه اول بی عیب و نقص به نظر می‌رسید اما در ادامه حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند فیفا به این خاطر از بین اعضای تیم قهرمان جام‌جهانی نویر را انتخاب کرد که او به دلیل پست بازی و دید عامه‌پسندانه رأی‌دهنده‌ها از شانس کمتری نسبت به رونالدو و مسی برخوردار است و فیفا با این انتخاب خواسته ضدحمله‌ای علیه منتقدانش ترتیب دهد؛ به این صورت که با انتخاب مسی یا رونالدو، آمار را رو کند و با چوب عامه‌پسند نبودن کار یک دروازه‌بان، انتخاب‌های جنجالی خود را توجیه کند و گرنه قطعا شانس تونی کروس برای شکست دادن کریس رونالدو و مسی در انتخابات پایان‌ سال بیشتر از نویر بود.
خوشحالی عمومی
مانوئل نویر فعلا ترجیح می‌دهد نیمه پرلیوان را ببیند: «خبری شگفت‌انگیز و افتخار بزرگی به من رسید. معمولا دروازه‌بان‌ها سهمی در انتخاب‌های نهایی فیفا ندارند اما این‌بار اتفاق متفاوتی رخ داد. این افتخار، اعتباری به تلاش هم‌تیمی‌هایم هم محسوب می‌شود چون با کمک آنها در بایرن و تیم‌ملی آلمان، جام‌ها و روزهای خوبی را به چشم دیدم.»
خوشحالی کریس و لئو
کریس رونالدو همزمان با شنیدن خبر قرار گرفتن در لیست نهایی برترین‌های فیفا، سریع‌ترین آئودی موجود در هدایای اسپانسر رئال‌مادرید را درخواست کرد اما می‌داند برای تکرار دستاورد ‌سال گذشته، باید به اندازه وسیله نقلیه جدیدش بدود: «از کسب این افتخار خوشحالم. رئال‌مادرید، استثنایی است. این‌جا را خانه دوم خودم می‌دانم.» لیونل مسی هم خیلی کوتاه گفت: «واقعا خوشحالم. قبلا بارها گفته‌ام برای من افتخارات تیمی در اولویت است اما اگر بار دیگر مرد‌ سال نام بگیرم، خیلی خوشحال می‌شوم. البته رقبای بزرگی در پیش دارم.»
آمار
* برای یازدهمین‌بار، حداقل 2 نفر از 3 نامزد نهایی در یک لیگ شاغل هستند./ * تنها 3 بار، حداقل 2 بازیکن از 3 نامزد نهایی، هموطن بودند./ * حضور مسی در جمع 3 کاندیدای نهایی باعث شد رکورد حضور متوالی یک کشور در لیست 3 نفر شکسته شود. مسی برای هشتمین‌بار متوالی، آرژانتین را صاحب نماینده‌ای در جمع 3 بازیکن برتر کرد./   مسی با 8 حضور در جمع 3 کاندیدای نهایی، رکوردی ظاهرا دست‌نیافتنی رقم زده است./   آلمان پس از 12‌سال در جمع برترین‌ها نماینده دارد.


تعداد بازدید :  314