شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با چهره این روزهای دروازه‌بانی ایران
بیرانوند: ‌سال بعد با منصوریان می‌رویم استقلال

شهروند| بعد از کنار رفتن ابراهیم میرزاپور از سطح اول فوتبال کشورمان، 8‌سال طول کشید تا یک گلر لرستانی به‌عنوان پدیده بی‌چون و چرای قفس‌های توری فوتبال ایران خودش را معرفی کند. عضو رعنای تیم نفت تهران در فصل جاری لیگ به قدری خوب بوده که بتوانیم نام او را در بین شایسته‌ها قرار دهیم. علیرضا بیرانوند حالا که نامش بر سر زبان‌ها افتاده از آرزوهای بزرگش می‌گوید. حرف‌های این دروازه‌بان 22ساله خواندنی است.
یک لحظه غفلت
او مصاحبه‌اش با «شهروند» را با اظهارنظر درباره برد مقابل پرسپولیس با پاس گلی که به ارسلان مطهری داد، آغاز می‌‌کند: «بازی بسیار خوبی انجام دادیم و توانستیم به خوبی توپ را در زمین به گردش دربیاوریم. با توجه به این‌که در دو بازی قبل با پرتاب دست، پاس گل داده بودم، پرسپولیسی‌ها بسیار مراقب این حرکت من بودند و اجازه نمی‌دادند توپ‌های بلند من از دفاعشان رد شود. خداراشکر می‌کنم که یک لحظه اشتباه کردند و همان توپ به گل دوم ما تبدیل شد.
انتقام استقلال را گرفتیم
او در ادامه از استقلالی بودن خود پرده برمی‌دارد: «نمی‌توانم نگویم که یک استقلالی هستم چون واقعا از این‌که باعث شکست پرسپولیس شدم، خوشحالم. بعد از شکست استقلال در دربی برای روز بازی با نفت لحظه‌شماری می‌کردم. آرزویم این بود که بتوانیم انتقام استقلال را از پرسپولیس بگیریم و این اتفاق افتاد. »
نظر کی‌روش را جلب می‌کنم
دروازه‌بان نفت امیدوار است پیراهن تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های آسیا را برتن کند: «هر بازیکنی آرزو دارد به تیم‌ملی برسد. منم هنوز سن زیادی ندارم اما به قدری تلاش خواهم کرد تا به تیم‌ملی برسم. امیدوارم نظر کی‌روش را جلب کنم و شک ندارم روزی پیراهن شماره یک تیم‌ملی کشورم را برتن می‌کنم. لیست جدید تیم‌ملی چند روز دیگر اعلام می‌شود و هدفم این است یکی از مسافران ایران به استرالیا برای حضور در جام ملت‌های آسیا باشم.»
نفت می‌تواند قهرمان شود
بیرانوند با اشاره به اهداف تیمش در لیگ و جام حذفی ادامه می‌دهد: «خوشبختانه امسال نتایج بسیار خوبی گرفته‌ایم. ما عزم خود را جزم کرده‌ایم که امسال حداقل یک جام بگیریم و فکر می‌کنم قهرمانی در حذفی راحت‌تر باشد. البته هدفمان از ابتدای فصل قهرمانی لیگ هم نبود اما با توجه به شرایطی که سایر تیم‌ها دارند، می‌توانیم در لیگ هم قهرمان شویم.»
با منصوریان می‌رویم استقلال
حرف‌های پایانی بیرانوند خواندنی‌تر است: «علیرضا منصوریان یکی از بهترین مربیان ایران است. او در این فصل عالی کار کرده و توانایی‌هایش را نشان داده است. به نظرم منصوریان باید به نیمکت استقلال برسد و فکر ‌می‌کنم اگر مشکلی پیش نیاید، ‌سال بعد این اتفاق رخ دهد. اگر او به استقلال برود، من هم می‌توانم پیراهن تیم محبوبم را برتن کنم و امیدوارم‌ سال بعد به این آرزو برسم.»


تعداد بازدید :  299