شماره ۱۵۹۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
وقتی که مجری شدن حساب و کتاب ندارد
علی انصاریان دوباره دردسر درست کرد؛ این‌بار حرف‌هایش علیه گزارشگر افغانستانی سوژه شده و خیلی‌ها انگ نژادپرستی به او زدند کار به جایی رسید که او مجبور به عذرخواهی شد

شهروند| پیش‌بینی می‌شد اجرای علی انصاریان در تلویزیون با حاشیه‌هایی همراه باشد. اجرای او در جریان جام جهانی در یکی از شبکه‌های اینترنتی هر روز یک حاشیه در برداشت؛ اما این‌بار در شبکه پنج و روی آنتن زنده صداوسیما واکنش تندی به یک گزارشگر افغانستانی داشت که اصلا شبیه شوخی‌های خنده‌دار چند ماه قبلش نبود؛ اتفاقی که باعث شد حتی ایرانی‌ها نیز به این پیشکسوت فوتبال انتقاد کنند و او در نهایت مجبور به عذرخواهی شود.
واکنش به یک گزارش با چاشنی توهین!
روز بعد از بازی ایران و یمن، فضای مجازی پر شد از صدای یک گزارشگر افغانستانی که در حین گزارش این بازی کنایه‌ای به تلویزیون ایران زد. این گزارشگر افغان وقتی تصاویری از تماشاگران ایرانی پخش می‌شد، گفت: «این تصاویری که الان می‌بینید، مردم ایران با یکی، دو دقیقه تاخیر می‌بینند، یا کلا نمی‌بینند!» علی انصاریان هم که هر شب ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا از شبکه تهران را اجرا می کند، در بخش پایانی این برنامه اعلام کرد یک چیزی در گلویش مانده که حتما باید بگوید. او با تقلید لهجه این گزارشگر افغانستانی خطاب به وی گفت: «ما چیزهایی دیدیم که شما ندیدید. درباره کشوری حرف می‌زنی که خیلی مدیون آن هستی. برای همین سعی کن گزارش بدهی و کاری به این مسأله نداشته باشی.»
کمپین علیه انصاریان
شاید علی انصاریان فکر می‌کرد صحبت‌هایش در این برنامه حمایت مردم ایران را در پی داشته باشد، اما همه چیز برخلاف پیش‌بینی او رخ داد. خیلی‌ها به اظهارات انصاریان انتقاد کردند و آن را به نوع صحبت‌های نژادپرستانه دانستند. حتی صدای اعتراض مردم افغانستان هم درآمد و در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های مختلف به اظهارات مجری برنامه «ورزشگاه» واکنش نشان داده شد. کار به جایی رسید که نام علی انصاریان به ترند یک توییتر تبدیل شد و هر کسی نظر خودش را در این‌باره بیان کرد؛‌ اگر چه اکثر واکنش‌ها منفی بود.
گزارشگر افغانستانی: فردوسی‌پور هم از این حرف‌ها می‌زند!
گزارشگر افغانستانی که این کنایه را به تلویزیون ایران زد، دیروز در گفت‌وگویی از گزارشی که انجام داده بود، دفاع کرد. امان‌الله قیصاری، گزارشگر افغانستانی دیدار ایران و یمن در این‌باره می‌گوید: «من به عنوان یک گزارشگر فوتبال هیچ قصدی از حرفی که در خصوص سانسور زدم، نداشتم و این جمله همان موقع به ذهنم رسید که به تماشاگرانی که از این موضوع بی‌اطلاع هستند، بگویم. فکر می‌کنم گفتن نکات جذاب و جالب توجه کاری است که همه گزارشگران برجسته دنیا از جمله آقای عادل فردوسی‌پور و خیابانی نیز آن را در هنگام گزارشگری انجام می‌دهند. اگر کسی با فوتبال و پخش زنده آن آشنا باشد، می‌داند که بیشتر حرف‌هایی که زده می‌شود، فی‌البداهه است و این هنر گزارشگر است که بیننده را با خود همراه کند.»
انصاریان عذرخواهی کرد
این واکنش‌های منفی که موجی از انتقادات را علیه علی انصاریان و برنامه «ورزشگاه» به راه انداخت، باعث شد تا روابط عمومی شبکه 5 واکنشی داشته باشد: «متاسفانه این مطلب از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی با حواشی و سوءتفاهم‌های بسیاری روبه‌رو شده است. اظهار نظر مجری برنامه صرفا از جهت غرور ملی بوده و به هیچ وجه هدف تمسخر و توهین به ملت شریف و همسایه افغاستان نبوده است.» همچنین علی انصاریان با انتشار یک ویدیو سعی کرد که از مردم افغانستان دلجویی کند؛ ‌اگر چه جو به وجودآمده را حاصل سوءاستفاده برخی دانست: «شاید من باید بیشتر توضیح می‌دادم؛ اما چون زمان کم بود، این اتفاق رخ نداد. من حرف و سخنم با آن گزارشگر افغانستانی بود که در دیدار ایران و یمن در خصوص پخش‌نشدن برخی تصاویر در تلویزیون ایران صحبت کرد. او نباید این حرف‌ها را می‌زد؛ چون هر کشوری قانون و شرایط خودش را دارد. دوست داشتم بدانید من فقط جواب آن گزارشگر را دادم؛ در این وسط آمدند و سوءاستفاده کردند. در هر صورت اگر صحبت‌های من باعث ناراحتی مردم افغانستان شده است، من عذرخواهی می‌کنم. من برخلاف خیلی‌ها این جسارت را دارم که عذرخواهی کنم.»


تعداد بازدید :  284