شماره ۱۵۹۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
پرطرفدارترین سریال‌های ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۸‌، سال موفقیت‌آمیز دیگری برای تلویزیون بود، به همین بهانه می‌خواهیم در ادامه این مطلب در مورد پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی خارجی‌ سال گذشته صحبت کنیم. به گزارش روزیاتو، با انتشار فصول دیگری از سریال‌های شاخص و پرطرفداری مانند «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale)  و «آتلانتا» » (Atlanta)کمدی‌های نامتعارفی مانند جای خوب»» (The Good Place) و «دهان گشاد» (Big Mouth)  و سریال‌های ترسناک قوی و جدیدی مانند «چیزهای تیز» (Sharp Objects) و «تسخیر در هیل ‌هاوس» (The Haunting of Hill House)، طرفداران تلویزیون کار سختی برای انتخاب سریال داشته و کسی متوجه غیبت سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) نشد. از آنجایی که سرویس‌های اینترنتی آمازون، نتفلیکس و هولو در مورد تعداد بینندگان خود بسیار رازدار بوده و تعداد بینندگان سریال‌های باکیفیت خود را اعلام نمی‌کنند، نمی‌توان حتی تعداد تقریبی بینندگان آنها را حدس زد. می‌توان ادعا کرد سریال‌های این سه سرویس اینترنتی و به‌خصوص سرویس نتفلیکس بیش از هر سرویس و شبکه تلویزیونی دیگری است یا دست‌کم بخش بیشتری از مخاطبان سریال‌های تلویزیونی را به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه شما را با گزارش پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی خارجی‌ سال ۲۰۱۸ آشنا خواهیم کرد.

«روزان» شبکه ABC
اگرچه بسیار کوتاه بود، اما بازگشت موقتی سریال «روزان» تاثیر زیادی بر بینندگان شبکه سازنده گذاشته و این سریال به پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی‌ سال ۲۰۱۸ تبدیل شد. در این سریال بار دیگر شاهد بازگشت روزان بار و جان گودمن در نقش‌های روزان و دن کانر  بودیم. نخستین اپیزود از فصل دهم این سریال توسط بیش از ۲۷٫۳‌میلیون نفر تماشا شد و تنها چند روز بعد از پایان فصل دهم بود که ادامه آن برای فصل یازدهم نیز تمدید شد. اما بعد از یک پیام توییتری نژادپرستانه از روزان بار، ادامه این سریال منتفی شده و با عنوان «کانرها» در قالب یک اسپین آف بار دیگر به تلویزیون بازگشت و شخصیت روزان بار در آن حذف شد.

«فوتبال یکشنبه شب» شبکه  NBC
سریال‌های تلویزیونی می‌آیند و می‌روند، اما فوتبال هیچ وقت از بین نمی‌رود و برنامه همیشگی «فوتبال یکشنبه شب» با کاهش ناچیز تماشاگران خود نسبت به‌ سال ۲۰۱۷ و با بیش از ۱۹٫۵‌میلیون بیننده به‌ازای هر اپیزود به دومین برنامه تلویزیونی پربیننده‌ سال ۲۰۱۸ تبدیل شده است. درواقع ‌سال ۲۰۱۸، این برنامه رکورد بینندگان تلویزیونی را در هفته‌ای که ۹ بازی برگزار می‌شود و در حین بازی تیم‌های نیو انگلند پاتریوتس و گرین بی پکرز که به سود تیم پاتریوتس به پایان رسید، با نزدیک به ۱۸‌میلیون بیننده به صورت زنده شکست که تعداد کسانی که از طریق استریم این برنامه را تماشا می‌کردند، در آن لحاظ نشده است.

«بیگ بنگ تئوری» شبکه  CBS
سریال گیک‌محور «تئوری بیگ بنگ» اکنون دوازدهمین و آخرین فصل خود را درحال پخش دارد و وقتی که در‌ سال ۲۰۱۹ به اتمام برسد، به‌عنوان یکی از بهترین و پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون به آرشیو خواهد رفت. اپیزود اول فصل پایانی «بیگ بنگ تئوری» بیش از ۱۳‌میلیون بیننده به صورت زنده داشت و به‌طورکلی و متوسط در هر اپیزود بیش از ۱۸٫۳‌میلیون نفر تماشاگر هنرنمایی‌های لئونارد و گروهش بودند که ‌سال گذشته شاهد کاهش تماشاگران خود بود. اگر پخش اپیزود پایانی فصل دوازدهم این سریال نام آن را در میان پربیننده‌ترین سریال‌های ‌سال ۲۰۱۹ قرار دهد، جای تعجب نیست. با پایان پخش این سریال «بیگ بنگ تئوری» به طولانی‌ترین سریال چنددوربینی تاریخ تلویزیون تبدیل خواهد شد.

«ان‌سی‌ای‌اس» شبکه  CBS
سریال «ان‌سی‌‌ای‌اس» که اکنون دوازدهمین فصل خود را سپری می‌کند، با کاهش جزیی تماشاگران خود نسبت به ‌سال ۲۰۱۷ مواجه بوده است، اما با این وجود یک پله بالاتر از رتبه ‌سال قبل از آن در میان پربیننده‌ترین سریال‌های ‌سال قرار گرفته است. در این سریال پلیسی-حقوقی، مارک ‌هاموند نقش رهبر یک گروه ویژه از سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی را بازی می‌کند که به بررسی پرونده‌های جنایی مربوط به نیروی دریایی یا پرسنل آن می‌پردازد. این سریال پربیننده‌ترین سریال درام شبکه CBS در ‌سال ۲۰۱۸ بوده و دو اسپین آف دیگر از آن‌که داستان‌های آنها در شهرهای نیواورلئان و لس‌‌آنجلس رخ می‌دهند نیز درحال پخش است.

 


تعداد بازدید :  291