شماره ۱۵۹۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
وکیل روس حاضر در جلسه برج ترامپ در آمریکا متهم شد
مولر یک قدم دیگر به ترامپ نزدیک شد

یک وکیل روس که در‌سال ۲۰۱۶ در نشستی با دستیاران ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ شرکت کرده بود در پرونده جداگانه‌ای ‏متهم شده است‎. ‎اتهام ناتالیا وسلنیتسکایا جعل کردن شواهد در جریان دفاع از یک شرکت روس در‌سال ۲۰۱۳ است‎.
در آن‌سال شرکت «پروزان هولدینگز» متهم به مشارکت در یک کلاهبرداری مالیاتی و پاک کردن سرمنشأ (پولشویی) ۲۳۰ ‏میلیون دلار بود‎. مقام‌ها تأیید کرده‌اند که دفتر دادستانی آمریکا در نیویورک خواستار تسلیم وسلنیتسکایا است‎.
در ادعانامه‌ای که سه‌شنبه علنی شد وسلنیتسکایا به ارایه «اعلامیه‌ای عمدا گمراه کننده» به دولت آمریکا در دفاع از شرکت روس ‏متهم شده است‎. ‎در این ادعانامه آمده است: «اعلامیه وسلنتیسکایا آن‌چه را قرار بود یافته‌های دولت روسیه باشد عرضه می‌کرد - ‏یافته‌هایی که ظاهرا مشتریان وسلنتیسکایا را تبرئه می‌کرد - و به دروغ ادعا می‌شد که این یافته‌ها به‌طور مستقل توسط دولت ‏روسیه تهیه شده.»‎ ادعا می‌شود که این وکیل ۴۳ ساله «به طور مخفیانه» در همکاری با یک دادستان روس آن اعلامیه را تنظیم ‏کرده بود. او قبلا این ادعا را که به نمایندگی از سوی دولت روسیه کار کرده را انکار کرده است‎. به شرکت پروزان هولدینگز که در ‏کانون این پرونده است، دستور داده شده تقریبا ۶‌میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا بپردازد‎. ‎در نشست ژوئن 2016 در برج ‏ترامپ علاوه بر وکیل روس پل مانافورت، پسر دونالد ترامپ و داماد او جارد کوشنر حاضر بودند.‎ ‎
وسلنیتسکایا ابتدا وقتی در آمریکا مشهور شد که معلوم شد در‌سال ۲۰۱۶ با دستیاران ارشد ستاد مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ ‏از جمله پسر ترامپ دیدار کرده بود. ادعا می‌شود در آن دیدار اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون رقیب وقت ترامپ ‏مبادله شد‎. ‎آن دیدار بخشی کلیدی از تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ‏آمریکاست. اتهام مطرح شده در روز سه‌شنبه علیه این شهروند روس که - اتهامی که به تحقیقات انتخابات ارتباط ‏ندارد - حداکثر ۱۰‌سال زندان خواهد داشت.

 


تعداد بازدید :  242