شماره ۱۵۹۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي
صفحه را ببند
جایزه را از لیدی گاگا دزدیدند!
انتقادها به نادیده گرفتن فیلم «ستاره‌ای متولد شد» بالا گرفت

بعد از پایان مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ که بسیاری آن را عجیب‌ترین و غیرمنصفانه‌ترین مراسم تاریخ این جایزه سینمایی ‏تلویزیونی معتبر می‌دانند، فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» به توفیقی که بسیاری انتظارش را داشتند دست نیافت. نه بردلی کوپر ‏در بخش بازیگری و کارگردانی به جایزه‌ای دست یافت و نه لیدی گاگا به استحقاقش رسید. در این میان فیلم «بوهمی راپسودی»‏‎ ‎در مورد زندگی فردی مرکوری، خواننده مشهور گروه کویین و بازیگر اصلی این نقش یعنی رامی ملک توانست به جوایزی دست ‏پیدا کند که بسیاری فکر آن را نمی‌کردند. فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» درنهایت تنها به یک جایزه متوسط در بخش بهترین ‏آهنگ بسنده کرد‎.
این نتایج غیرقابل انتظار باعث واکنش‌های بسیار بدی نسبت به انتخاب داوران گلدن گلوب شد به‌طوری که بسیاری این سوال را ‏پرسیدند: «آیا داوران، فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود را دیده بودند؟» بعد از پایان مراسم، بسیاری در حساب‌های توییتر خود به ‏انتقاد از انتخاب‌های گلدن گلوب ۲۰۱۹ پرداختند. منتقدان و سینماروها، همراه با هم توییت‌های شدیداللحنی در مورد برنده شدن ‏دور از انتظار فیلم «راپسودی بوهمی» در بخش بهترین فیلم درام منتشر کرده و فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا را مستحق بردن این ‏جایزه می‌دانستند‎.
‎ ‎متیو باند، منتقد سینمایی سرشناس، در نقد خود بر فیلم «راپسودی بوهمی »، آن را «فیلمی از موهای بد، دندان‌های بد و لباس‌های ‏مردانه ترسناک… با تأثیر عاطفی غیرقابل انکار» توصیف کرده بود درحالی‌که در نقد خود در مورد فیلم «ستاره‌ای متولد می‌‏شود» چنین نوشته است: «صادقانه بگویم، می‌توانستم ۴۵ دقیقه اول فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» را بارها و بارها تماشا ‏کنم». شکی وجود ندارد که بسیاری از جوایز
به دست آمده توسط فیلم رامی ملک شگفت‌زده شدند که در سایت روتن تومیتوز نمره ‏ضعیف ۶۲‌درصد از جانب سینماروها و نمره ۴۸‌درصد از جانب منتقدان را دریافت کرده بود‎.‎
نمرات به دست آمده برای «ستاره‌ای متولد می‌شود» به ترتیب ۹۰‌درصد و ۹۶‌درصد بوده است که نشان از استقبال مشابه ‏سینماروها و منتقدان از شاهکار بردلی کوپر و لیدی گاگا دارد.
بسیاری در  توییتر با لحنی تمسخرآمیز گفته‌اند که شاید داوران ‏گلدن گلوب اصلا فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا را ندیده‌اند، درحالی‌که یکی از کاربران با انتشار عکسی از ساندرا بولاک با چشم‌‏هایی بسته در یکی از صحنه‌های فیلم «جعبه پرنده ‎»
Bird Box)‎ )ساخته سرویس نتفلیکس در شرح آن چنین نوشته است: «انجمن ‏مطبوعات خارجی‌هالیوود درحال تماشای ستاره‌ای متولد می‌شود». یکی دیگر چنین گفته است: «شخصا از جفایی که در ‏حق ستاره‌ای متولد می‌شود شد، بسیار ناراحت شدم‎.»
بسیاری دیگر به انتقاد از فیلم رامی ملک و تصویری که از فردی مرکوری ارایه می‌دهد پرداخته‌اند. یکی از کاربران توییتر در ‏این باره چنین گفته است: «راپسودی بوهمی دقیقا همان نوع از نمایش دگرباشان است که نیازی به شناخت عمومی آنها نداریم.» ‏
برخی دیگر نیز از این‌که لیدی گاگا رقابت بر سر بهترین بازیگر زن نقش اول در فیلم درام را به گلن کلوز باخته اظهار ناراحتی ‏کرده‌اند که یکی از آنها احساس خود را چنین بیان کرده است:   «سلام، من توییتر را بار دیگر دانلود کردم که فقط بگویم جایزه را ‏از لیدی گاگا دزدیدند و او باید در بخش بهترین بازیگر زن برنده می‌شد! همین خداحافظ.» بسیاری نیز گفته‌اند که انجمن ‏مطبوعات خارجی‌هالیوود با اهدای جایزه به «راپسودی بوهمی» درواقع همدردی خود را به برایان سینگر نشان داده‌اند‎.


تعداد بازدید :  312