شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
ثبت اضطراری خانه ثابت پاسال در دستورکار سازمان میراث فرهنگی

ایلنا| مدیرکل دفتر بنا‌ها، بافت و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد راه‌های جلوگیری از تخریب کاخ موسوم به کاخ ورسای ایران (کاخ ثابت پاسال) گفت: این بنا می‌تواند در کمیته‌ای اضطراری در فرآیندی یک هفته‌ای به ثبت ملی برسد تا براساس قانون مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد.
سیاوش صابری در مورد راه‌های جلوگیری از تخریب احتمالی کاخ ورسای تهران، گفت: درحال حاضر رویکرد غالب برای حفظ آثار تاریخی در میراث فرهنگی، مربوط به آثاری است که ثبت شده و حریم آنها نیز مصوب شده باشد، که بر این اساس شهرداری برای صدور مجوز تخریب، موظف است از میراث فرهنگی تهران استعلام کند و این اداره هم براساس قانون یا براساس طرح‌های بالادستی در مورد آن نظر می‌دهد.
وی ادامه داد: خانه مذکور تاکنون ثبت میراث فرهنگی نشده است، اما پیشنهاد کرده‌ایم در کمیته اضطراری ثبت آثار در فرآیندی یک هفته‌ای به ثبت ملی برسد تا میراث بتواند از آن حمایت کند.
صابری افزود: همچنین در مواردی پیش می‌آید که برای حمایت از مالکان اینگونه خانه‌ها و جلوگیری از تصمیم آنها به تخریب؛ میان شهرداری، ‌میراث فرهنگی و اداره راه و شهرسازی مذاکراتی صورت می‌گیرد تا با دادن تسهیلات به مالک از رخداد چنین وقایعی جلوگیری شود.

 


تعداد بازدید :  202