شماره ۴۴۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
سرپرست توانبخشی هلال‌احمر با اشاره به 6 ماه اول امسال
بیش از 220‌هزار جلسه درمانی در مراکز فیزیوتراپی هلال‌احمر برگزار شد
حضور بیش از 33‌هزار نفر در مراکز ارتوپدی فنی هلال‌احمر

|  سعید درویشی  |   دبیر گروه هلال   |

 امروز روز جهانی معلولان است. به‌طور میانگین، سالانه 60‌هزار نفر به تعداد معلولان کشور اضافه می‌شود که این رقم در تهران نزدیک به10‌هزار نفر است. معلولان جسمی- حرکتی برای جبران کاستی عضو خود از مراکز مختلف توانبخشی در کشور استفاده می‌کنند. ازجمله نهادهایی که خدمات قابل‌توجه خود را با تعرفه مناسب به معلولان، جانبازان و بیماران ارایه می‌دهد، جمعیت هلال‌احمر است که در سراسر کشور در خدمت این گروه از جامعه است.
به مناسبت روز جهانی معلولان، با دکتر اصغر مکارم، سرپرست اداره کل توانبخشی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت و گو کردیم.
او با اشاره به این‌که از ابتدای حضورش در مجموعه توانبخشی جمعیت هلال‌احمر، ارتقای کیفیت خدمات را در اولویت برنامه‌ها قرار داده است، گفت: «‌خدمات اورتز و پروتز در توانبخشی اهمیت بسیاری دارند و سعی کردیم این خدمات را با کیفیت‌تر از گذشته به معلولان ارایه کنیم.»
سرپرست اداره کل توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با ابراز رضایت از امکانات فیزیوتراپی در مراکز هلال‌احمر، گفت: «8‌میلیارد تومان اعتبار برای برنامه‌های توانبخشی، تجهیز و ارتقای کیفیت مراکز توانبخشی جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور در نظر گرفته شده است که بخشی از تجهیزات خرید شد و تلاش می‌کنیم بخشی دیگر تا پایان امسال به مراکز توانبخشی هلال‌احمر اضافه شوند.»
دکتر مکارم در ادامه این گفت‌و‌گو با اشاره به تعداد بخش‌های مختلف مراکز توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: «اکنون 24 مرکز ارتوپدی فنی در 20 استان، 48 مرکز ارتوپدی فنی در 30 استان، 3 مرکز شنوایی‌شناسی در 3 استان، 14 مرکز کاردرمانی در 10 استان، 10 مرکز گفتاردرمانی در 8 استان و یک مرکز کم‌بینایی جمعیت هلال‌احمر در یک استان به بیماران و مراجعان خدمت می‌کنند.»
او با ارایه آمار خدمات این بخش‌ها در 6‌ماه نخست امسال، گفت: «در 6 ماه نخست ‌سال‌جاری، در مراکز فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر 220 هزارو 484 جلسه درمانی برای بیماران برگزار شد. 33 هزارو 918 نفر از خدمات مراکز ارتوپدی فنی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند. 2هزارو 507 نفر از خدمات شنوایی‌شناسی استفاده کردند. در مراکز کاردرمانی هلال‌احمر 14 هزارو731 جلسه درمانی انجام شد. در مراکز گفتار درمانی 4هزار و 788 جلسه درمانی برگزار شد و 731 نفر نیز از خدمات مراکز کم‌بینایی بهره بردند.

 


تعداد بازدید :  279