شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
مرگ هوادار لاکرونیا قبل از دیدار با اتلتیکو
از رودخانه تا سردخانه

شهروند| هواداری به رودخانه پرتاب شد و  از شدت ترس سکته کرد و قبل از رسیدن به بیمارستان در لباس هواداری لاکرونیا جان خود را از دست داد. این اتفاق تلخ قبل از بازی اتلتیکو مادرید و لاکرونیا با حواشی روی سکوها در جریان بازی توام شد و آمبولانس‌ها برای به بیمارستان رساندن 11 مجروح قبل از بازی ورزشگاه کالدرون، تلاشی بیش از بازیکنان درون میدان داشتند.
اصل ماجرا
داستان قبل از بازی شکل گرفت؛ وقتی یکشنبه 2 گروه هوادار در حوالی رودخانه «مانسارانس» به زد و خورد پرداختند که در جریان درگیری، هوادار 43 ساله دپورتیوو به نام «فرانسیسکو خاویر رومرو تابوئدا» به رودخانه پرتاب شد. گروه‌های امداد پس از بیرون آوردن مجروح، او را به کلینیک «سن کارلوس» در مادرید رساندند اما تلاش‌ها نتیجه نداد و این هوادار ساعت 14 یکشنبه به وقت محلی به دلیل شدت ضربات وارده و ایست قلبی درگذشت. درگیری‌ها در جریان بازی منجر به پیروزی 2 بر صفر میزبان مادریدی ادامه یافت و درنهایت طبق اعلام پلیس، 11 نفر مجروح شدند. صد نفر از عاملان ایجاد درگیری شناسایی و 20 نفر هم از سوی پلیس دستگیر شدند. به گفته رئیس پلیس منطقه محل درگیری، هنوز علت اصلی مرگ این هوادار معلوم نشده و فقط کالبد شکافی می‌تواند پرده از این راز بردارد.
گزارش ال پائیس
روزنامه مطرح اسپانیایی ادعا کرد درگیری‌ها به شکل پراکنده از ساعت 9 صبح در اطراف ورزشگاه اتلتیکو دیده می‌شد و پس از دستگیری 20 نفر از عاملان این درگیری یک ساعته، حدود 200 نفر از اشرار سهیم در درگیری‌ها شناسایی شدند. 3 نفر از مجروحان بر اثر برخورد نیزه آسیب دیده بودند که در بین آنها یک پلیس هم دیده می‌شد.
دلایل سیاسی
تحقیقات متعاقب نشان می‌دهد گروهی از هولیگان‌های هوادار رایو وایکانو(تیم پایین شهر مادرید) به قصد حمله به هواداران دوآتشه اتلتیکو با هولیگان‌های دپور متحد شدند و به دنبال اهداف سیاسی بودند. از طرفی گفته می‌شود اتحادیه فوتبال اسپانیا پس از اطلاع از وقایع قبل از بازی، قصد تعویق رقابت را داشت اما به گفته سخنگوی این نهاد با توجه به شرایط احساسی حاکم روی سکوها، امکان تحقق این خواسته وجود نداشت.

 


تعداد بازدید :  205