شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
عدد خبر

۴ برابر استاندارد جهانی آب مصرف می‌کنیم

حسن پسندیده، مدیرکل منابع آب و خاک سازمان محیط‌زیست گفت: میزان استفاده از آب در ایران ۴ برابر استاندارد جهانی است.او افزود: 120‌میلیارد مترمکعب به‌عنوان منابع آب تجدید‌پذیر در دسترس است که از این میزان 90‌درصد در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد. به گفته پسندیده، 8‌درصد از منابع آب تجدید‌پذیر در بخش شرب و 2‌درصد در صنایع به مصرف می‌رسد.

44/6 درصد خانواده‌های ایرانی به اینترنت دسترسی دارند

براساس گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) رتبه‌بندی جهانی کشورها برمبنای شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) دانمارک به‌عنوان رتبه اول معرفي شد و از ایران كه خانواده‌ها در آن 44.6 درصد دسترسي به اينترنت دارند به عنوان رتبه 94 و با امتیاز 4.29 مورد تقدير قرار گرفت. ايران در ميان كشور‌هاي آسيايي مقام پانزدهم را به خود اختصاص داد.

19 درصد خانوار روستایی شغل ندارند

براساس اعلام مرکز آمار ایران، ۱۹‌درصد خانوارهای روستایی بدون فرد شاغل هستند و هزینه خانوار حدود 19.8‌درصد افزایش یافته است. متوسط افراد شاغل خانوارهای نمونه 1.2 نفر و متوسط تعداد افراد دارای درآمد 1.4نفر بوده است. خانوارهای دارای یک نفر شاغل با سهم 54.4‌درصد از کل خانوارهای نمونه، بیشترین و خانوارهای دارای 5نفر شاغل و بیشتر با 0.8درصد، کمترین تعداد خانوارهای نمونه را به خود اختصاص داده‌اند.

40 دلار قیمت احتمالی نفت اعلام شد

بلومبرگ در گزارشی با اشاره به افت قیمت نفت نوشت: احتمال می‌رود قیمت هر بشکه نفت به ۴۰دلار کاهش پیدا کند. بلومبرگ نوشت روسیه که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است دیگر نمی‌تواند به منظور نجات اقتصاد خود به درآمدهای نفتی اکتفا کند. ایران، نیجریه و ونزوئلا در بین کشورهایی خواهند بود که متحمل بیشترین خسارات ناشی از این کاهش قیمت نفت خواهند شد.


تعداد بازدید :  212