شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

تیراندازی نظامیان اسراییل به زن فلسطینی شهادت‌طلب
روز گذشته یک زن فلسطینی پس از زخمی کردن یک نظامی صهیونیست به ضرب چاقو در یک عملیات استشهادی، مورد هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت. این زن فلسطینی در واکنش به اقدامات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی با چاقو به شماری از نظامیان صهیونیست در شمال شهر الخلیل در کرانه باختری حمله و یکی از آنان را زخمی کرد و سپس مورد تیراندازی صهیونیست‌ها قرار گرفت. فلسطین الیوم نام این زن را «أمل طقاطقه» عنوان کرد که یک آزاده فلسطینی از روستای بیت فجار بود. او در‌ سال 2011 نیز به اتهام پرتاب سنگ 3 ماه زندانی شده ‌بود. این درحالی است که پایگاه عبری‌زبان روتر اعلام کرده است که این دختر فلسطینی به شهادت رسیده است و وی یک سرباز اسراییلی را در این عملیات خود هدف قرار داده بود اما طرف فلسطینی شهادت این دختر را تأیید نکرده است.

ادعای داعش درخصوص «حمله اتمی» به انگلیس
گروه داعش مدعی شد که توانسته چند «بمب کثیف» بسازد و احتمالا از آنها برای حملات ویرانگرانه در لندن استفاده خواهد کرد. به گزارش ایسنا، اعضای گروه داعش از طریق پایگاه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند که پس از سرقت 40 کیلوگرم اورانیوم از یکی از دانشگاه‌های عراق موفق به ساخت چند «بمب کثیف» شده‌اند و اعلام کرده‌اند که احتمالا از این بمب برای حملات ویرانگر در لندن استفاده خواهند کرد. این ادعای داعش پس از گذشت 4 ماه از انتشار گزارشاتی از سرقت اورانیوم از دانشگاه موصل صورت می‌گیرد. بمب کثیف نوعی سلاح انفجاری است که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای برای پراکندن مواد پرتوزا و آلوده کردن محیط استفاده می‌شود. اگرچه در بمب کثیف از انفجار هسته‌ای استفاده نمی‌شود اما به دلیل آلوده کردن محیط به مواد رادیواکتیو، گاه جزو سلاح‌های هسته‌ای به شمار می‌رود.

عمه رهبر کره‌شمالی به هنگام مشاجره با برادرزاده‌اش سکته کرد
اخبار منتشر شده از منابع کره‌شمالی حاکی از آن است که عمه رهبر کره‌شمالی پس از مشاجره تلفنی با او درخصوص اعدام شوهرش دچار عارضه قلبی شده و جان خود را از دست داده ‌است. «کیم کیونگ هویی»، عمه رهبر کره‌شمالی پس از سپتامبر 2013 در انظار عمومی دیده نشده ‌است اما دولت کره‌شمالی تاکنون دلیلی برای غیبت او ارایه نکرده‌ است. به گزارش ایسنا، «کانگ میونگ ‌دو»، داماد یکی از نخست‌وزیران سابق کره‌شمالی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNN مدعی شد، کیم کیونگ هویی، عمه کیم جونگ ‌اون، رهبرکره شمالی پس از آن‌که جانگ سانگ تائک، شوهرش در سپتامبر‌ سال 2013 میلادی به خاطر «جنایت» علیه کشور به صورت علنی محکوم و متعاقبا اعدام شد، درحین تماسی تلفنی با کیم جونگ اون سکته کرده و جان باخت.

دیدار ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در ترکیه
رئیس‌جمهوري روسیه در روز گذشته و در دیداری رسمی به آنکارا سفر کرد تا با طیب اردوغان، همتای خود در این کشور دیدار کند. بنابر اعلام «یوری اوشاکف»، معاون رئیس‌جمهوری روسیه قرار است طرفین در این دیدار به گفت‌وگو در باره مسائل پیرامون سوریه و همکاری نظامی آنکارا و مسکو به گفت‌و‌گو بپردازند. دیدار سران این 2 کشور از این جهت حایز اهمیت است که در طول این سال‌ها درخصوص بحران سوریه مواضع کاملا متفاوتی را اتخاذ کرده‌اند. این مقام مسئول دولت مسکو ادامه داد: حضور پوتین در این نشست کاملا رسمی است و پیرامون پروتکل‌های دیپلماتیک است. رؤسای‌جمهوري روسیه و ترکیه همچنین درباره تحولات خاورمیانه، مشکلات بین‌المللی و مسائل مربوط به سوریه و عراق گفت‌وگو
 خواهند کرد.

فتح: دولت توافق ملی فعلا باقی می‌ماند
جنبش فتح اظهارات مقامات حماس را درباره این‌که دوره فعالیت دولت توافق ملی فلسطین سه‌شنبه پایان می‌یابد، رد کرد و افزود «توافقنامه آشتی ملی هیچ اشاره‌ای به زمان پایان فعالیت دولت مذکور نداشت.» به گزارش ایسنا، «فیصل ابوشهلا»، یکی از رهبران جنبش فتح درخصوص توافقنامه تشکیل دولت توافقی فلسطین گفت «متن این توافقنامه مربوط به تشکیل دولت توافقی برای فراهم‌سازی مقدمات انتخابات پارلمانی، ریاست تشکیلات خودگردان و شواری ملی بود و هیچ اشاره‌ای به زمان پایان فعالیت دولت توافق ملی نداشت.» وی افزود: صحبت حماس درباره پایان دوره فعالیت دولت هیچ ارتباطی با توافقنامه ندارد، اما اگر حماس از توافق آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی‌ها کناره‌گیری کرده این مسأله دیگری است.» پیش از این سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماس در سخنانی گفته بود که مدت قانونی فعالیت دولت توافقی به پایان رسیده و باید مذاکرات برای تعیین آینده این دولت تکمیل شود.


تعداد بازدید :  213