شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

اظهارات کریمی‌قدوسی تکذیب شد
معاون کنسولی مجلس گفته است تعویق طرح سوال از «ظریف» تصمیم شخصی «کریمی‌قدوسی» بود و ربطی به هیأت‌رئیسه و اینجانب نداشت. به گزارش فارس، حسن قشقاوی درباره تعویق طرح سوال از وزیر امور خارجه گفت: ساعت ۹ شنبه‌شب (۸ آذر) آقای کریمی‌قدوسی در تماس تلفنی با اینجانب عنوان کرد «من برای یکشنبه از طرح سوال منصرف شده‌ام.» معاون کنسولی مجلس گفته است، این سوال از اسفند 1392 مطرح بوده و به تدریج سوالات دیگری به آن اضافه شده که جمعا 7 سوال است و در حوزه‌های مختلف بوده و بیشترین امضایی که کریمی‌قدوسی برای این سوال جمع‌آوری کرده 42 امضا بوده و طرح مطالبی مبنی بر این‌که 100 امضا برای این سوال جمع‌آوری شده واقعیت ندارد. قشقاوی همچنین با یادآوری این نکته که در آیین‌نامه داخلی مجلس نیامده که بعد از اعلام وصول سوال، امضاها افزایش یابد، عنوان کرد: امضای سوال بعد از اعلام وصول در آیین‌نامه داخلی مجلس نیامده است، این سوال دارای 42 امضا بود و متولی همه این امضاها شخص آقای کریمی‌قدوسی است و با توافق بین ما و ایشان و هیأت‌رئیسه مجلس، مقرر شده بود روز یکشنبه (نهم آذرماه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس حضور داشته باشد و این نیز به تصویب هیأت‌رئیسه مجلس نیز رسیده بود و رئیس مجلس نیز اعلام موافقت کرد که دستور جلسه تغییر یابد و سوال کریمی‌قدوسی از آقای ظریف مطرح شود که ناگهان ساعت 9 شنبه‌شب (هشتم آذر) آقای کریمی‌قدوسی که دوست ما و عضو کمیسیون امنیت ملی است در تماس تلفنی با اینجانب و به‌اعتبار تعامل بین کمیسیون و وزارت خارجه، عنوان کرد: «من برای یکشنبه از طرح سوال منصرف شده‌ام». کریمی‌قدوسی پیش از این درباره علت عدم حضور وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس گفته بود: خود وزیر خارجه اصرار داشت که در صحن علنی حاضر شود و به سوال تجمیع شده که به امضای 100‌نفر رسیده، پاسخ دهد اما با توجه به این‌که روز شنبه آقای وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی پارلمان حضور یافته بود، اعضای هیأت‌رئیسه و آقای لاریجانی اکراه داشتند وزیر خارجه 2 روز پشت سر هم به مجلس بیاید و نظرش نسبت به این موضوع مثبت نبود. او همچنین گفته بود: سوالی که حاصل تجمیع 7سوال بوده و به امضای 100 نماینده رسیده باشد، هرگز از دستورکار خارج نمی‌شود.

شکایت سعید مرتضوی از شاکی پرونده تأمین‌اجتماعی
سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تأمین‌اجتماعی از یکی از شکات خود در پرونده تحقیق و تفحص از تأمین‌اجتماعی شکایت کرد. به گزارش ایسنا، مصطفی ترک‌همدانی، با بیان این مطلب اظهار کرد: آقای سعید مرتضوی به اتهام افترا و نشر اکاذیب از من شکایت کرده است. وی افزود: پاسخ اتهام مطرح شده از سوی آقای سعید مرتضوی را خواهم داد. سعید مرتضوی دهم شهریورماه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حاضر شد و به گفته خودش برای توضیح در رابطه با سه پرونده از جمله تحقیق و تفحص از سازمان تأمین‌اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و شکایت وکلای عباس پالیزدار به دادسرا آمده است.

لاریجانی:بسیاری از مشکلات امروزریشه 100ساله دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت قهرمان آزادی آیت‌الله «سیدحسن مدرس» گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد ارتباطی به تحریم ندارد و ریشه 100ساله دارد. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی تأکید کرد: اکثر این مشکلات از جمله فاصله صادرات و واردات، مشکل امنیت مالکیت، خرج‌تراشی‌های بي‌جا و عدم‌حمایت از تولید از مشکلات امروزی کشور است. خیلی عجیب است که مرحوم مدرس آن زمان می‌گفت اگر کسی برای تأسیس کارخانه نیاز به حمایت دولت داشت، دولت باید قرض کند و در حمایت از تولید کارخانه اقدام کند تا تولید در کشور و در پی آن مشکل اقتصادی حل شود اما همچنان برای تولید کشور با مشکل سرمایه در گردش و کمک بانک‌ها مواجهیم. پس این مشکلات ربطی به تحریم ندارد و ریشه یکصدساله دارد.


تعداد بازدید :  220