شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
کنسولگری ایران:
صدور ویزای عراق رایگان شد

فارس| کنسولگری ایران از رایگان شدن صدور ویزای عراق خبر می‌دهد. این موضوع درحالی از سوی کنسولگری ایران اعلام می‌شود که رئیس سازمان حج و زیارت بر ادامه کار آژانس‌های زیارتی برای صدور ویزا تأکید می‌کند. در شرایطی که از روز یکشنبه اخباری در مورد باز شدن مرزها از سوی دولت عراق منتشر شده و سر کنسولگری ایران در نجف و نماینده وزارت خارجه در خرمشهر نیز این موضوع را تأیید کرده که زائران می‌توانند بدون دریافت ویزا از مرز خارج شوند اما سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت می‌گوید: این موضوع هنوز از سوی هیچ دستگاهی به ما ابلاغ نشده است اما طرف عراقی در مرزهای خود اعلام کرده که وزارت کشور عراق آمادگی دارد با یک دلار در مرز برای راهپیمایان اربعین حسینی ویزا صادر کند.
او در پاسخ به این‌که آیا همچنان آژانس‌های زیارتی برای صدور ویزا اقدام می‌کنند، تاکید می‌کند: آژانس‌های مجاز سازمان حج و زیارت همچنان ثبت‌نام از متقاضیان و مراحل صدور ویزا را انجام می‌دهند چراکه ممکن است عده‌ای نخواهند بدون ویزا از مرز خارج شوند.
اوحدی ادامه می‌دهد: اگر باز شدن مرزها صحت داشته باشد اما امکانات طرف عراقی به گونه‌ای نیست که بتواند تمام زائران را بدون مشکل از مرز خارج کند و این موضوع باعث سرگردانی و ازدحام زائران در مرزها می‌شود شب گذشته نیز بیش از 6‌هزار نفر ساعت‌های طولانی در مرز عراق و در سرمای شدید و بدون داشتن امکانات معطل شدند تا بتوانند وارد کشور عراق شوند. این درحالی است که متقاضیان راهپیمایی اربعین حسینی که برای دریافت ویزا به آژانس‌های زیارتی مراجعه می‌کنند باید 40 دلار برای ویزا پرداخت کنند اما براساس آنچه سرکنسولگری ایران در نجف اشرف اعلام کرده است زائران در مرزها می‌توانند ویزا را رایگان
 دریافت کنند.


تعداد بازدید :  225