شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
پرسه

کاهش قیمت گوجه‌فرنگی
قیمت گوجه‌فرنگی که در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش عرضه با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده، اکنون روند نزولی در پیش گرفته و قیمت آن اندکی نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است. گوجه‌فرنگی در مغازه‌های سطح شهر به‌طور متوسط کیلویی 5000 تومان فروخته می‌شود این درحالی است که این محصول در روزهای اخیر بیش از 7000 تومان هم فروخته شد. به گفته مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اکنون گوجه‌فرنگی‌های دزفول به بازار عرضه‌شده و قیمت‌ها اندکی کاهش یافته است. همچنین گوجه‌های بندر‌عباس، چابهار و بوشهر نیز تا نیمه اول آذرماه به بازار عرضه می‌شوند و این محصول ارزان می‌شود. درحال حاضر گوجه‌فرنگی در مغازه‌های سطح شهر از کیلویی 4500 تا حدود 6000 تومان فروخته می‌شود.

رکود بازار موبایل به دنبال نوسانات ارز
افشار فروتن رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: بازار موبایل تهران بعد از نوسانات یک هفته‌ای نرخ ارز از دیروز کاملا راکد و بی‌مشتری شد و گوشی‌هایی چون آیفون در بازار نایاب شدند. او در ادامه گفت: این رویه بعد از نوسانات نرخ ارز در بازار ایران به وجود آمد و روز گذشته که برای خرید یک دستگاه آیفون به بازار رفتم، شاهد بودم که آیفون دیگر در بازار فروش نمی‌رود تا ثبات بر بازار ارز حکمفرما شود.

نارنگی کشنده در بازار ایران وجود ندارد!
حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره نگرانی‌های مربوط به کشنده‌بودن نارنگی‌های موجود در بازار گفت: گسترش یک ویدیو در فضای مجازی موضوعاتی مبنی بر ورود نارنگی پاکستانی به کشور و آلوده‌بودن آن به نوعی کرم‌کشنده باعث ایجاد نگرانی بین مصرف‌کنندگان ایرانی‌ شده است اما درحال حاضر در ایران واردات میوه ممنوع است و نارنگی‌های موجود در بازار ایرانی هستند. از سوی دیگر اکنون فصل نارنگی پاکستانی نیست و فصل نارنگی پاکستانی عید نوروز است. لذا این میوه قاچاقی هم نمی‌تواند وارد شود چون نارس است. او ادامه داد: درحال حاضر تنها نارنگی شمال با عنوان «انشو» که نژاد آن ژاپنی است و نارنگی «یافا» که نژاد آن الجزایری است، در بازار عرضه می‌شود.


تعداد بازدید :  291