شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

شرکت هوایی آلمانی درگیر اعتصاب: شرکت هوایی لوفته انزا 1350 پرواز یا 48‌درصد خدمات خود برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را کنسل کرد زیرا خلبانان این شرکت درحال اعتصابند. این تعداد پرواز روی برنامه 15‌هزار مسافر تأثیر می‌گذارد. (رویترز)

بهبود فعالیت‌های تولیدی در انگلیس: سرعت فعالیت‌های تولیدی انگلیس در ماه نوامبر بیشتر شده است زیرا تقاضا در داخل کشور، کاهش صادرات به دلیل روند کند بهبود اقتصادی در اتحادیه اروپا را جبران کرده است. شاخص PMI در نوامبر به 53.5 رسید (رویترز).

نفت به 65 دلار رسید: روز گذشته شاخص WTI نفت به کمتر از 65 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین حد از جولای 2009 محسوب می‌شود. همچنین بهای قراردادهای آتی نفت در نیویورک و لندن نیز 3‌درصد کاسته شده‌اند (بلومبرگ).

کاهش 11 دلاری طلا: به دنبال رأی منفی سويیسی‌ها به افزایش ذخایر طلای این کشور، قیمت فلز زرد رنگ 10.77 دلار کاهش یافت و به 1156.61 دلار در هر اونس رسید. با رأی منفی 77‌درصد مردم سوییس رد شد. (تلگراف).

چین، نفت ارزان ذخیره می‌کند: درحالی‌که قیمت نفت طی ماه‌های اخیر ۴۱‌درصد کاهش یافته چین در پی افزایش حجم ذخایر نفتی استراتژیک خود برآمده است. براساس اعلام موسسه انرژی اسپکتس در لندن، تلاش‌های چین برای افزایش ذخایر نفت خود ممکن است حجم واردات نفت این کشور در ‌سال 2015 را به میزان 700‌هزار بشکه در روز افزایش دهد. (بلومبرگ)

کاهش ارزش روبل: همراه با کاهش بهای نفت ارزش روبل روسیه نیز 4‌درصد دیگر کاسته شد و به رکودی بی‌سابقه رسید. ارزش روبل در مقابل دلار به 52.41 رسید. (آسوشیتدپرس).


تعداد بازدید :  230