شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
د‌یار

سن مصرف موادمخدر در کاشمر به 13‌سال رسید
 فرماندار کاشمر از کاهش سن مصرف مواد در این شهرستان  به 11 تا 13‌سال خبر داد.
مهدی فروزان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که 2 تا 3‌درصد مصرف‌کنندگان موادمخدر را در شهرستان زنان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: بیشترین کشفیات موادمخدر مربوط به تریاک و هرویین است.
وی تصریح کرد: اگرچه کشفیات موادمخدر صنعتی در شهرستان بسیار محدود است اما به دلیل این‌که امکان ساخت موادمخدر صنعتی توسط خود افراد وجود دارد، سریع‌تر در دسترس قرار می‌گیرد.
فرماندار کاشمر با بیان این‌که متاسفانه در برخورد با سوداگران مرگ هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، افزود: نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با موادمخدر آنچه در توان دارند در برخورد با سوداگران مرگ به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ  نمی‌کنند.
وی تأکید کرد: تمهیدات زیادی تاکنون در بحث پیشگیری و فرهنگسازی و نه گفتن جوانان به مواد مخدر در سطح شهرستان اندیشیده شده، هرچند سایر اقدامات به خود جوانان و خانواده‌ها برمی‌گردد. پدر و مادرها باید هوشیار باشند چون موادمخدر صنعتی علاوه بر این‌که بسیار بی‌بو و بی‌رنگ هستند، بسیار سریع ساخته می‌شوند و در اختیار جوانان قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به این‌که تاکنون قرص‌های غیرمجاز مخدردار از عطاری‌های سطح شهرستان، کشف و ضبط شده است، بیان کرد:   تخریب مخروبه‌هایی که محل استعمال معتادان بوده، پاکسازی کال‌قوژد و تخریب محل‌های تجمع معتادان ازجمله اقداماتی است که در سطح شهرستان انجام شده است.
فرماندار کاشمر گفت: پلیس 110 و مبارزه با موادمخدر، خانه‌ها و مکان‌هایی که در حاشیه شهر و جاده‌های ییلاقی تبدیل به پاتوق معتادان شده را در کمترین زمان ممکن پاکسازی و مجرمان را دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: براساس نیازسنجی‌هایی که برای جلوگیری از حمل موادمخدر در جاده‌های شهرستان صورت گرفته نیاز مبرم به ایجاد ایست بازرسی ثابت در روستای اکبرآباد است. این جاده به‌عنوان یک راه میانبر از تربت حیدریه به بخش کوهسرخ و البلاغ سبزوار است و چون این جاده کمتر پوشش داده می‌شود، بیشتر ترددهای قاچاقچیان از این مسیر انجام می‌شود.

قبرهای کرمانشاه هم میلیونی شدند!
رئیس سازمان آرامستان کرمانشاه، قیمت قبر در آرامستان کرمانشاه را بر حسب مکان قرارگیری و یک طبقه یا دو طبقه بودن از 450‌هزار تومان تا یک‌میلیون و 850‌هزار تومان متغیر دانست.
شهاب علی‌اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تدفین روزانه 15 تا 20 میت در آرامستان کرمانشاه اظهار کرد: هزینه خرید قبر و نیز هزینه‌های کفن و دفن میت توسط شورای شهر کرمانشاه تعیین می‌شود.
علی‌اکبری تصریح کرد: در آرامستان فعلی قیمت قبر یک‌طبقه 5/1‌میلیون تومان و قبرهای دو طبقه که شامل دو قبر می‌شود، حدود یک‌میلیون و 850‌هزار تومان است. علی‌اکبری اظهار کرد: این قیمت‌ها در سایت جدید آرامستان کرمانشاه بسیار کمتر بوده و برای قبر یک‌طبقه 450‌هزارتومان و برای قبر دوطبقه 750‌هزارتومان است.
وی با بیان این‌که قیمت قبر نسبت به‌سال گذشته افزایشی نداشته است، اظهار کرد: هزینه‌های کفن و دفن نیز درحال‌حاضر به‌طور میانگین حدود 300‌هزار تومان است که این قیمت‌ها نیز نسبت به‌سال گذشته افزایشی نداشته است.   علی‌اکبری با بیان که درحال‌حاضر بیشتر تدفین‌ها در سایت جدید آرامستان انجام می‌شود، اظهار کرد: در این آرامستان درحال‌حاضر اقداماتی ازجمله ایجاد باغ‌راه و فضای سبز انجام شده تا بتوان محیط آرامش‌بخشی را برای عزاداران فراهم آورد.

تخلف زیست‌محیطی پای 6 شهردار در چهارمحال‌وبختیاری را به دادگاه کشاند
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌ وبختیاری گفت: اخیرا 6شهردار و 4 دهیار این استان در زمینه عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی به دادگاه معرفی شدند.
«شهرام احمدی» در گفت‌وگو با ایرنا از ذکر نام شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی که مسئولان آنها را به محاکم قضایی معرفی کرده‌اند، اجتناب کرد و افزود: این شهرداران و دهیاران به دلیل برخی مشکلات زیست‌محیطی ازجمله عدم مدیریت پسماند و دفع غیربهداشتی زباله‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی از طراحی طرح جامع پسماند در شهرستان شهرکرد خبر داد و گفت: این طرح قرار است در کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط‌زیست مطرح شود.  احمدی، دفع غیراصولی پسماند و وجود تعداد زیاد سلاح در دسترس مردم، وابستگی معیشت بخشی از مردم استان به محیط‌زیست و عدم پوشش فاضلاب شهری و روستایی و صنعتی را از مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی در این استان برشمرد.


تعداد بازدید :  267