شماره ۴۴۲ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر
صفحه را ببند
خانه به خانه

خرید 80‌میلیون تومان کتاب از ناشران و نویسندگان کرمانی
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طی یک‌سال گذشته 80‌میلیون تومان کتاب از ناشران و نویسندگان کرمانی خریداری شده است.
به‌گزارش فارس، وحید محمدی در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید استان کرمان اظهار داشت: از اول مهرماه تا آبان‌ماه ‌سال‌جاری 372 پیش‌نویس صدور کتاب برای دریافت مجوز ارسال شده که 341 مجوز صادر شده است.
وی افزود: همچنین طی‌سال گذشته 80‌میلیون تومان کتاب از ناشران و نویسندگان کرمانی خریداری شده است.
محمدی همچنین با اشاره به تفاهمنامه صورت گرفته برای معرفی پایتخت کتاب ایران با یونسکو تصریح کرد: اطلاع‌رسانی این طرح از هفته کتاب آغاز شده و تا 15 دی‌ماه باید مجموعه اقدامات هر شهر جمع‌بندی و به تهران ارسال شود تا پایتخت فرهنگی ایران معرفی شود.
وی بیان داشت: فرمانداران، مدیران اجرایی، شهرداری‌، کتابخانه‌ها، آموزش و پرورش و ... کمک کنند تا اقدامات را در اسرع وقت به تهران ارایه دهیم.
 
دگزامتازون تزریقی در صدر داروهای تجویزی  در خراسان‌شمالی
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:   دگزامتازون تزریقی درصدر داروهای تجویزی توسط پزشکان استان قرار دارد.
سیدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در بررسی نسخ سال‌های ‌92-86 کمیته بررسی نسخ دانشگاه، شاخص‌های میانگین اقلام‌،‌ درصد بیماران دریافت‌کننده داروهای تزریقی‌، کورتیکو استروئیدی و آنتی‌بیوتیک و 10 داروی اول تجویزی توسط پزشکان طی هرسال مشخص شد و در کمیته استانی موردبررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: دگزامتازون تزریقی در صدر داروهای تجویزی توسط پزشکان استان قرار دارد و الگوی تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها به‌سمت داروهایی با طیف اثر وسیع‌تر گرایش پیدا کرده است.
وکیلی اظهار کرد‌: به‌طور مثال در سال‌های 1386 تا 1389 آنتی‌بیوتیک‌های پنی‌سیلین 3،3،6 و آموکسی‌سیلین جزو 10داروی اول تجویزی در نسخ بوده و در سال‌های 90 تا 92 سفیکسیم به این لیست اضافه شده است.

ارزاني آب‌بها و چالش‌هاي در راه
مديرعامل آبفا: ظرفيت‌هاي جديد براي گذر از بحران آب وارد مدار مي‌شود
حفر چاه‌هاي جديد در دشت‌هاي ميناب و شميل و نيان، به‌عنوان منابع جديد تامين آب براي گذر از بحران كم‌آبي تابستان‌ سال آينده پيش‌بيني و وارد مدار مي‌شود.
مديرعامل آبفاي هرمزگان با اشاره به بالا بودن ميزان مصارف بي‌رويه و غيرضروری شهروندان هرمزگاني، گفت: علاوه بر طولاني‌شدن دوره‌هاي خشكسالي كه عامل عمده بحران كم‌آبي است، ارزان بودن آب‌بها و عدم اصلاح تعرفه‌ها از سوي دولت مي‌تواند چالشي جدي در برخي مناطق استان ايجاد کند.
«حسين خادمي» افزود: همچنين براي كاهش هدررفت آب در شبكه‌هاي فرسوده به‌عنوان يكي ديگر از دلايل بحران كم‌آبي نيز نيازمند توجه ويژه دولت جهت تخصيص اعتبارات بازسازي و اصلاح شبكه‌هاي توزيع آب هستيم.
وي در ادامه با اشاره به ايجاد ظرفيت‌هاي جديد اجرا شده و در دست اجرا جهت رفع چالش كم آبي در استان، گفت: درحال‌حاضر نياز آبي استان 4 متر مكعب در ثانيه است، در حالي‌كه توليد فعلي 5/3 متر مكعب است و 500 ليتر بر ثانيه كمبود آب داريم. خادمي ابراز اميدواري كرد: تا نيمه‌اول ‌سال 94، ظرفيت‌هاي جديدي نظير احداث آبشيرين‌كن، اجراي طرح انتقال آب و حفر چاه‌هاي جديد جهت رفع بحران كمبود آب وارد مدار شود.  مديرعامل آبفاي هرمزگان با اشاره به اينكه درحال‌حاضر منابع آب استان در وضعيت بحراني است، اعلام كرد: حفر چاه‌هاي جديد در دشت‌هاي ميناب و شميل و نيان، به‌عنوان منابع جديد تامين آب براي گذر از بحران كم‌آبي تابستان‌سال آينده پيش‌بيني شده و وارد مدار مي‌شود.


تعداد بازدید :  207