شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
روي خط خبر

بازگشت استادان بازنشسته به دانشگاه علامه طباطبایی
بازگشت تعدادی از اساتید بازنشسته و صدور مجوز ادامه خدمت تعدادی از اعضای هیأت علمی واجد شرایط بازنشستگی، در آخرین جلسه هیأت امنای دانشگاه علامه طباطبایی تصویب شد.  درجلسه اخیر هیأت امنای دانشگاه که سه‌شنبه گذشته با حضور اعضای حقیقی و حقوقی به ریاست دکتر محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل وزارت علوم برگزار شد، با بازگشت تعدادی از اساتید بازنشسته دانشگاه علامه موافقت شد.  بر این اساس، صدور مجوز برای جابه‌جایی بخشی از مانده اعتبارات هزینه‌ای درآمدهای اختصاصی برای تأمین کسری اعتبار پروژه‌های عمرانی، صدور مجوز احداث دانشکده تربیت بدنی در پردیس 2 دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی و صدور مجوز تأمین فضای خوابگاهی ازطریق خرید یا معاوضه با ساختمان‌های اداری مستهلک دانشگاه برخی از مصوبات آخرین جلسه هیأت امنای دانشگاه علامه طباطبایی بودند.
همچنین بررسی حساب‌ها و تصویب گزارش حسابرسی‌ سال 92 دانشگاه، موافقت با افتتاح حساب ارزی دانشگاه، موافقت با صدور مجوز ایجاد مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، تعیین میزان واحد موظف تدریس اعضای هیأت علمی عهده‌دار سمت‌های اجرایی، موافقت با صدور مجوز ادامه خدمت تعدادی از اعضای هیأت علمی واجد شرایط بازنشستگی و همچنین بررسی و صدور مجوز برگزاری و همایش بین‌المللی از دیگر مصوبات جلسه بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، آقایان دکتر سعید سمنانیان، مشاور وزیر و رئیس مرکز هیأت امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم، دکتر سیدضیاء‌ هاشمی، رئیس کمیسیون دایمی هیأت امنا، دکتر علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دکتر ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، دکتر عباس مصلی‌نژاد، دکتر ستاری‌فر و دکتر میرمحمدی از دیگر اعضای هیأت امنای دانشگاه علامه طباطبایی بودند که در این جلسه حضور داشتند.

معاون میراث استان تهران:شهرداری تهران برای تخریب کاخ ورسای ایران استعلام نگرفته است
شهروند| شهرداری برای تخریب «بزرگ‌ترین خانه تاریخی تهران» و تغییر کاربری آن از سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استعلام نگرفته است. سپیده سیروس‌نیا، معاون میراث فرهنگی استان تهران درخصوص تخریب «بزرگ‌ترین خانه تهران» گفت: شهرداری برای تخریب بناهای قدیمی از میراث فرهنگی استعلام می‌گیرد تا نسبت به ارزش تاریخی بنا اطمینان حاصل کند. سیروس‌نیا با اشاره به این‌که این بنا در فهرست آثار تاریخی به ثبت نرسیده اما به لحاظ ارزش معماری شاخص است، اظهار کرد:  برای تخریب این بنا از سازمان میراث فرهنگی استعلامی گرفته نشده و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
معاون میراث فرهنگی تهران با تأکید بر این‌که شهرداری هیچ نوع مجوزی برای تخریب «بزرگ‌ترین خانه تهران» ندارد، عنوان کرد:  موضوع از سوی سازمان به‌طور جدی دنبال خواهد شد.
«بزرگ‌ترین خانه تهران» خانه‌ای است با وسعت 11‌هزار و 543مترمربع که در خیابان جردن (آفریقا) واقع شده و به «کاخ ثابت پاسال» معروف است. قرار است این خانه تاریخی و ارزشمند تهران به برج 9طبقه تجاری، اداری و مسکونی تغییر کاربری دهد. خانه مشهور به کاخ ثابت پاسال در کوچه ناهید، ابتدای بلوار آفریقاست. این خانه به مساحت بیش از یک هکتار «گران‌ترین و بزرگ‌ترین خانه شهر تهران» بوده است. معماری این خانه از قصر «لو پتی تریانون» در ورساي فرانسه الگو گرفته شده است.

معاون محیط‌زیست دریایی سازمان محیط‌زیست:آلودگی‌های خزر منشأ داخلی دارد
نسیم| معاون محیط‌زیست دریایی سازمان محیط‌زیست با اشاره به این‌که آلودگی میکروبی دریای خزر منشأ داخلی دارد، گفت: در این مورد ما به هیچ‌وجه نمی‌توانیم ادعا کنیم که به خاطر فعالیت‌های کشورهای دیگر، آب خزر آلودگی میکروبی دارد. علت این آلودگی میکروبی عدم‌مدیریت فاضلاب، پساب و پسماندهای موجود در شمال کشور است. پروین فرشچی ادامه داد: این طرح برای تمامی استان‌های ساحلی آغاز شده است و از 40 ایستگاه راه‌اندازی شده تا به‌ حال 9 نقطه با آلودگی میکروبی شناسایی شده است. فرشچی با اظهار عدم‌رضایت از عملکرد وزارت نیرو در مدیریت فاضلاب در کشور به‌خصوص استان‌های شمالی گفت: تا به ‌حال به غیر از جلسات رسمی متعددی که سازمان محیط‌زیست با وزارت نیرو داشته است، 2 هشدار رسمی از طرف رئیس سازمان محیط‌زیست به وزارت نیرو ارسال شده است. او ادامه داد: براساس مصوبه هیأت وزیران تا‌ سال چهارم برنامه پنجم توسعه باید سیستم فاضلاب شهرهای بالای 30‌هزار نفر تکمیل می‌شد که متاسفانه وزارت نیرو موفق نبوده و با آن چیزی که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده فاصله دارد. معاون دریایی سازمان محیط‌زیست با رد ادعای وزارت نیرو درباره عدم‌تأمین بودجه لازم برای تکمیل سیستم‌های فاضلاب در شهرهای بالای 30‌هزار نفر و کلانشهرها اظهار کرد: اگر به بودجه موجود وزارت نیرو نگاهی بیندازیم و اعتباراتی که برای ساخت سدهای بی‌شمار اختصاص یافته متوجه می‌شویم که مسأله بودجه مطرح نیست.


تعداد بازدید :  311