شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
مصادره پاشایی

1- روز گذشته صفحه سیدحسن خمینی در فیس‌بوک گفت‌وگویی از محمدعلی سبحانی سفیر سابق ایران در لبنان با سایت جماران را منتشر کرد؛‌ صفحه فیس‌بوک سید حسن این بخش از مصاحبه را هم به همراه لینک مطلب منتشر کرده است: «رهبران اصلاحات یاران امام هستند، تاریخ را باید از اول ورق زد، آن وقت می‌توان فهمید اگر امام بودند، چه موضعی داشتند.»
در بخشی از گفت‌وگویی که صفحه سیدحسن خمینی منتشر کرده است، سبحانی می‌گوید: ما باید ببینیم امام اگر امروز بود، در برابر حیف و میلی که در دولت قبل شد، چه برخوردی می‌کردند؟ اگر ایشان امروز بود در مورد این فسادهای وحشتناکی که وجود دارد، چه برخوردی می‌کردند؟
2- صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه، روز گذشته پس از گذشت دو هفته از فوت مرتضی پاشایی،‌ دیروز در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک تحلیل‌های پیرامون حضور گسترده مردم در مراسم تشییع جنازه این خواننده را بررسی کرده و در بخشی از این مطلب نوشته بود:  «احتمالا اگر دولتي‌ها حدس مي‌زدند که بيش از يک ميليون نفر به مشايعت جنازه مرتضي پاشايي خواهند آمد و اگر حدس مي‌زدند که 90، 80‌درصد آنها جوان هستند و خيلي از آنها حجاب درست و حسابي هم ندارند، يا تدابير ديگري براي مراسم خاکسپاري مي‌انديشيدند يا سعي مي‌کردند اگر مي‌شد او را به نفع خودشان مصادره کنند. اما زماني متوجه شدند چه جمعيتي براي مرتضي پاشايي آمده که ديگر دير شده بود.»
3- سایت ندای ایرانیان متعلق به صادق خرازی رئیس تشکیلات موسوم به ندا، روز گذشته در سرمقاله خود دسته‌بندی‌هایی از اصلاح‌طلب ارایه کرده و نوشته است: ‌«به هرحال اکنون که به برکت رأی مردم در 24 خرداد 92، فضای سیاسی اندک‌اندک درحال گشوده شدن بوده، این نگرانی وجود دارد که به اسم اصلاح‌طلبی، مرزهایی درنوردیده شود که هزینه آن را تحول‌خواهانی دهند که اعتقادی به رادیکالیسم ندارند و تنها گناهشان این است که در مقابل ساختارشکنی سکوت پیشه و از اعتقادات خود دفاع نکردند. اصلاح‌طلبی، براندازی یواشکی نیست. »


تعداد بازدید :  253