شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

بهره‌برداری از 998 هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم آغاز شد
998 هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور که توسط بنیاد برکت تحقق یافته است دیروز همزمان در سراسر کشور افتتاح رسمی شد. به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاح این طرح‌ها حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان، دکتر عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت و عیسی فرهادی فرماندار تهران و سایر مسئولان حضور داشتند.
براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه هدایای مقام معظم رهبری به مناطق محروم در یکی از مدارس اهدایی در روستای سولقان در نزدیک تهران برگزار شد. افتتاح همزمان 140 مسجد، 40 مدرسه و 818 طرح زیربنایی توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از 998 طرح یادشده به شمار می‌آیند.

پزشکیان: 70 نماینده بنا دارند به‌هیچ عنوان با دولت تعامل نکنند
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته‌ای را نقطه قوت دولت روحانی عنوان کرد و گفت: به نظرم حداکثر 70 نفر از نمایندگان مجلس در هیچ شرایطی نمی‌خواهند با دولت تعامل داشته باشند ولی روند موجود نشان می‌دهد دولت باید برخورد با نمایندگان را تغییر دهد. به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند درخصوص ارتباط دولت و مجلس ابراز عقیده کرد: این موضوع مسأله‌ای دوسویه است و معتقد هستم مشکلی که در رأی اعتماد وزیر علوم به وجود آمد مجلس کار منصفانه‌ای انجام نداد و مجموعه عوامل ازجمله عدم هماهنگی سیاسی، تعاملی، سهم‌خواهی و... همه دست در دست هم دادند تا نتیجه به‌دست آمده بهترین نتیجه موجود نباشد چرا که معتقد هستم فرجی‌دانا بهترین گزینه برای وزارت علوم بود و مجلس در بحث وزیر علوم باخت.

عضو جبهه پایداری:به علی مطهری گفتم با این‌که از خانواده شهید هستی، بصیرت نداری
جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری از مجلس خواست «اعتبارنامه علی مطهری» را به چالش بکشد. به گزارش سایت رسا، وی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج با اشاره به اظهارات علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پس از این اظهارات، به آقای مطهری گفتم با این مواضع از ملت سیلی سیاسی می‌خوری و مشکل شما این است که از خانه به مدرسه رفته‌ای و از مدرسه به دانشگاه و از دانشگاه به مجلس آمدی و از فراز و نشیب انقلاب چیزی را ندیدی و با این‌که از خانواده شهید هستی، بصیرت و تحلیل نداری.

تقدیر ۲۰۱ نماینده از رئیس‌جمهوری به دلیل امضای قرارداد احداث ۲نیروگاه جدید هسته‌ای
201 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز (یکشنبه) پارلمان با امضای نامه‌ای از حسن روحانی رئیس‌جمهوری به دلیل پیگیری و امضای قرارداد احداث 2 نیروگاه جدید هسته‌ای با مشارکت روسیه تقدیر و تشکر کردند.

حضور ظریف در مجلس منتفی شد
شهروند| روز گذشته قرار بود وزیر امورخارجه به صحن علنی مجلس برود و به سوالی که به امضای 100 نفر از نمایندگان رسیده بود پاسخ بدهد اما چنان‌که جواد کریمی‌قدوسی یکی از نمایندگان سوال‌کننده و از منتقدان ظریف گفته است: به دلیل حضور ظریف در جلسه غیرعلنی روز شنبه «اعضای هیأت‌رئیسه و رئیس مجلس اکراه داشتند که وزیر خارجه 2 روز پشت سر هم در مجلس حاضر شود» بنابراین حضور وی به هفته‌های آینده موکول شد.
نماینده مردم مشهد البته در عین حال تأکید کرد: سوالش از وزیر خارجه از دستور کار مجلس خارج نشده و طرح این سوال به جلسات هفته‌های آینده مجلس موکول شده است. پیش از این حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیأت‌رئیسه مجلس به ایسنا گفته بود که با توافق صورت‌گرفته بین کریمی‌قدوسی و ظریف، سوال کریمی‌قدوسی از وزیر خارجه از دستور کار مجلس خارج شده است. از سوی دیگر مهدی دواتگری حضور نیافتن ظریف در جلسه علنی روز گذشته را توهین به نمایندگان عنوان کرد و در تذکری به استناد به بند 5 ماده 29 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: وزیر باید ظرف مدت 10 روز پس از طرح سوال به مجلس آمده و پاسخ دهد. از طرف دیگر براساس ماده 210 آیین‌نامه داخلی مجلس عدم حضور وزیر در کمیسیون به منزله وارد بودن سوال و ارجاع آن به صحن علنی مجلس است. علی لاریجانی اما در پاسخ به تذکر این نماینده با تأکید بر این‌که موضوع سوال از وزیر امور خارجه پیگیری می‌شود، گفت: این بحثی که شما مطرح کردید درباره سوال دیگری از نمایندگان از ظریف بود که خودشان این سوال را به تعویق انداختند و این موضوع به سوال شما مربوط نمی‌شود.


تعداد بازدید :  280