شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
تلاش اتحادیه عرب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل

اعضای اتحادیه عرب با ارایه پیش‌نویسی قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل که در آن یک چارچوب زمانی برای ایجاد کشور فلسطین در نظر گرفته ‌شده ‌است، موافقت کردند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این خصوص گفت: «ما نمی‌توانیم بیش از این انتظار بکشیم. ما نمی‌توانیم بیش از این در شرایط فعلی زندگی کنیم. اسراییل می‌خواهد که ما قدرتی بدون قدرت باشیم.» عباس در ادامه گفت: «من عواقب ناشی از حرکت شورای امنیت را درک می‌کنم، اما خطرناک‌ترین وضع ادامه شرایط فعلی است.»
به گزارش الجزیره، با این حال فلسطینیان پیش‌بینی می‌کنند که این طرح از سوی آمریکا، به‌عنوان بزرگترین متحد اسراییل وتو شود. با این حال اگر آمریکا بخواهد اقداماتی را علیه دولت خودگردان فلسطین انجام دهد، حمایت کشور‌های اتحادیه عرب مسأله حایزاهمیتی است که در نشست دیروز مورد بررسی قرار گرفت. در نشست روز گذشته وزرای خارجه کشور‌های کویت، موریتانی، اردن و «نبیل العربی»، رئیس اتحادیه عرب راه‌هایی را برای حمایت بین‌المللی از این طرح را مورد بررسی قرار دادند، به این موضوع در بیانیه پایانی اتحادیه نیز اشاره شد.
البته در این بیانیه مشخص نشد که این قطعنامه چه زمان تسلیم شورای امنیت خواهد شد اما به گفته منابع دیپلماتیک، اردن به‌عنوان یکی از اعضای عرب حاضر در شورای امنیت این پیش‌نویس را ظرف چند روز آینده به این شورا ارایه خواهد کرد.


تعداد بازدید :  206