شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
هشدار سازمان بهداشت جهانی درخصوص مرگ 7‌هزار نفر در اثر ابتلا به ابولا

مقامات سازمان ملل می‌گویند با گزارش‌هایی که هر هفته از کشف 500 مورد جدید ابتلا به ابولا در سیرالئون می‌رسد، پایان بحران ابولا همچنان روشن نیست.
دست‌کم 7‌هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس ابولا در غرب آفریقا جان باخته‌اند و مقامات سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهند که آمار و ارقام منتشر شده گسترش این ویروس را دست‌کم گرفته ‌ است.
آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابولا با انتشار گزارش سازمان بهداشت جهانی در هفته گذشته حاکی از مرگ ‌هزار و 200 تن دیگر در جدال با این بیماری بود. این در حالی است که گفته می‌شود شمار برخی از قربانیان در این گزارش جای نگرفته باشد. براساس گزارش‌ها در حال حاضر ابتلای 16‌هزار نفر به این ویروس تشخیص داده ‌شده‌ است.اگرچه میزان شیوع بیماری در گینه و لیبریا که 2 قربانی اصلی این ویروس به شمار می‌روند تثبیت شده‌ است، اما آمار موارد جدید ابتلا به این بیمار در سیرالئون همچنان بالاست و به صورت مداوم در هر هفته 500مورد جدید گزارش می‌شود.
وعده تهیه‌ هزار و 200تخت بیمارستانی برای درمان بیماران ابولا در سیرالئون پیش از این مطرح شده‌ بود اما با این حال تنها 350تخت برای درمان مبتلایان وجود دارد. گسترش ابولا در سیرالئون با دفن نامناسب قربانیان به سمت انفجار رفت و
 50‌ درصد از موارد ابتلا به بیماری در نتیجه این تدفین نامناسب جانباختان صورت گرفته‌ است.


تعداد بازدید :  223