شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
تمدید مذاکرات بهترین گزینه برای حل مسائل است

نیویورک ‌تایمز در سرمقاله‌ای نـوشت که تمدید گفت‌وگوها مطلوب‌ترین گزینه ممکن برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک در حل اختلافات هسته‌ای ایران است. به گزارش ایرنا، نیویورک‌تایمز می‌نویسد: تصمیم‌گیری برای تمدید 7ماهه مذاکرات هسته‌ای ایران تا پایان ژوئن 2015 که با موافقت هر دو سوی مذاکره انجام گرفت، فوق‌العاده بهتر از اجازه دادن به
 فرو پاشیدن و شکست گفت‌وگوهاست.
این منبع اضافه کرد، راه‌حل دیپلماتیک بهترین گزینه مطلوب است و قدرت‌های بزرگ جهان باید همه تلاش‌شان معطوف به این باشد که ایران را به سمت این هدف سوق دهند. مذاکره‌کنندگان در این 7ماه ضمن آن‌که به‌دنبال به‌دست آوردن توافقی خواهند بود که موفق نشدند آن را در یک‌سال گذشته به چنگ آورند همزمان باید مراقب تندروهای داخل آمریکا، ایران و نیز اسراییل هم باشند. این تندروها به تازگی قوت هم گرفته‌اند و با فراغ‌بال و فرصتی بیشتری در راه شکست هر توافقی کوشش خواهند کرد. این تندروها کاملا آماده مبارزه‌اند. دوشنبه گذشته درپی تمدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران، «کمیته امور عمومی آمریکا – اسراییل» موسوم به «آیپک» اعلام کرد: «لازم است کنگره تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کند.» تحریم‌های جدید امکان دارد موضع تندروهای ایران را قوی‌تر کند به تهران بهانه‌ای برای ترک میز مذاکره بدهد و ائتلاف تشکیل شده میان قدرت‌های بزرگ جهان را دچار شکاف کند.
نزدیک به یک‌سال است که ایران به مفاد توافق موقت پایبندی نشان داده است. حال با تمدید گفت‌وگوها، ایران به حکم سبک شدن تحریم‌ها، ماهانه 700‌میلیون دلار درآمد توقیف‌شده‌اش در خارج را دریافت می‌کند.


تعداد بازدید :  132