شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

سارکوزی به رهبری حزب مخالف دولت فرانسه رسید
نیکولا سارکوزی به ریاست حزب «اتحاد جنبش مردمی» انتخاب شد. او با کسب بیش از ۶۴‌درصد آرا سکان هدایت بزرگترین حزب مخالف دولت فرانسه را به عهده گرفت و رقیب نزدیک خود «برونو ماری» را کنار زد. سارکوزی اکنون خود را برای نبردی دیگر آماده می‌کند؛ وی قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری‌سال ۲۰۱۷ شرکت کند، به‌خصوص که فرانسوا اولاند عملکرد ضعیفی داشته و نامحبوبترین رئیس‌جمهوری تاریخ فرانسه لقب گرفته و موجب شده است که سارکوزی به بازگشت به کاخ الیزه امیدوار شود.

توافق عبدالله و اشرف‌غنی درخصوص کابینه مشترک
رئیس‌جمهوری و رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان پس از گذشت بیش از 2 ماه برسر معرفی وزرا و تشکیل کابینه مشترک دولت کابل به توافق رسیدند.
 به گزارش تسنیم، محمد اشرف‌غنی، رئیس‌جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان بر سر معرفی وزرا و تشکیل کابینه مشترک دولت کابل به توافق رسیدند. براساس این گزارش وزیران کابینه حکومت افغانستان در چند مرحله معرفی خواهند شد. گفته می‌شود که تمام وزرا در کابینه مشترک اشرف غنی و عبدالله از چهره‌های جدید هستند و 4 زن نیز در میان وزیران کابینه حضور خواهند داشت. یک منبع آگاه در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان این خبر را تأیید کرده است.

نخست‌وزیر بحرین استعفای دولت خود را اعلام کرد
نخست‌وزیر بحرین در اقدامی روتین و نمادین بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، استعفای دولت خود را اعلام کرد.
 به گزارش تسنیم، «خلیفه بن سلمان» نخست‌وزیر بحرین در اقدامی نمادین بعد از پایان انتخابات فرمایشی این کشور که با تحریم گسترده مردم مواجه شده است، استعفای دولت خود را اعلام کرد. درحالی‌که تعداد زیادی از مردم این انتخابات را تحریم کردند و جمیعت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، با وجود تلاش آل خلیفه برای ترساندن مردم از عواقب خودداری از شرکت در انتخابات، میزان مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی هم از 30‌درصد فراتر نرفت.

 


تعداد بازدید :  332