شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
شمخانی در بازدید از دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی‌ خاتم:
توانمندی موشکی ایران «نظارت‌بردار» نبوده و نیست

امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی صبح دیروز با حضور در دانشگاه پدافند هوایی، از دستاوردهای پدافند هوایی کشور بازدید کرد. به گزارش ایسنا، امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه این بازدید، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تست‌ها و بُردهای موشکی ایران متناسب با تهدیدات است و هیچ انحرافی به سمت سلاح‌های غیرمتعارف ندارد. وی تأکید کرد: این موضوع از سوی بیگانگان «نظارت‌بردار» نبوده و نیست. شمخانی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را یک مرکز عملیاتی دانست که قدرت بازدارندگی را به همراه سایر نیروها پیش می‌برد.
وی ادامه داد: این قرارگاه دستاوردهای خوبی را با کمک دانشگاه‌ها و مراکز نظامی به دست آورده و در همه نقاط مورد نیاز پدافند نیز سرمایه‌گذاری کرده است. دبیر شورایعالی امنیت ملی با بیان این‌که دشمنان ناهم‌تراز ایران از قدرت بالایی در حوزه هوایی برخوردارند، گفت: ما نیز درخصوص پدافند هوایی راه درازی در پیش داریم. شمخانی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) آسمان ایران را امن کرده و امروز فضای جمهوری اسلامی، امن‌ترین فضا برای پروازهای غیرنظامی است. وی گفت: درحال حاضر هیچ تهدید نظامی در آتیه نزدیک نمی‌تواند برای ایران باشد نه این‌که نخواهند، بلکه نمی‌توانند و این اقدام هزینه سنگینی برایشان دارد لذا این را از دستور کارهای خود خارج کرده‌اند.
دبیر شورایعالی امنیت ملی با بیان این‌که در حوزه پدافند هوایی، توان شناسایی اهداف به خوبی توسعه یافته و در افزایش توان موشکی نیز کار جدی شده است، تأکید کرد: توان موشکی ایران مثل توان هسته‌ای، ذاتی، بومی، خوداتکا و خودکفاست و این توان مانند صنعت هسته‌ای به دنبال اقدامات صلح‌آمیز است. او در پاسخ به سوالی درباره فرجام مذاکرات هسته‌ای با 1+5 با اشاره به تصمیم ایران برای تعامل منطقی و استمرار مسیر گفت‌و‌گوها به منظور تحقق حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی گفت: پیشرفت‌های علمی و فنی ایران در بخش‌های هسته‌ای، هوافضا، نانو،‌ بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و... در طول بیش از سه دهه تحریم غرب علیه ایران حاصل شده و به‌طور قطع این روند بدون تاثیرپذیری از تحریم با قدرت ادامه خواهد یافت.

 


تعداد بازدید :  225