شماره ۱۵۶۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
آموزش‌وپرورش اصفهان همچنان پیگیر پرونده کودک‌آزاری در دبستان پسرانه است
موضوع تجاوز تا هفته آینده مشخص می‌شود

شهروند| چند روزی از حادثه دبستان پسرانه اصفهان می‌گذرد؛ حادثه‌ای که تاکنون حداقل کودک‌آزاری تعدادی از دانش‌آموزان کم‌سن‌و‌سال از سوی یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان این مدرسه به اثبات رسیده و بررسی‌ها برای مشخص‌شدن سایر جرایم و اتفاقات هولناک این مدرسه درحال انجام است. مثل همه پرونده‌های اینچنینی یک نفر به‌عنوان متهم اصلی بازداشت شده و مدیر و ناظم این مدرسه هم از کار تعلیق شدند که از سوی حراست و کمیته رسیدگی به تخلفات آموزش‌وپرورش تحت پیگرد قرار دارند.

 اولیای دانش‌آموزان هم با طرح شکایت خواهان برخورد قاطع و سنگین مراجع قضائی با متهم این پرونده هستند. تعدادی از دانش‌آموزان برای مشخص شدن دقیق آن‌چه در این مدرسه پسرانه رخ داده، به پزشکی‌قانونی رفتند تا با انجام آزمایشات پزشکی پرده از رازی مخوف که گفته می‌شود در سرویس‌های بهداشتی این مدرسه مدت‌ها درحال وقوع بوده، برداشته شود. متهم 50 ساله که معاون انجمن اولیا و مربیان این مدرسه پسرانه بوده، در بازداشت پلیس است. مقامات قضائی به‌طور رسمی کودک‌آزاری را تایید اما اعلام کردند که هنوز نمی‌دانند تجاوزی صورت گرفته است یا نه. فعلا همه باید منتظر نظر پزشکی باشند.
اما با این حال، خانواده‌های زیادی در اصفهان نگرانند. همان خانواده‌هایی که پسرانشان باید به این مدرسه بروند و درس بخوانند. آنها نگران سرنوشت فرزندانشان هستند. با این‌که مسئولان آموزش‌وپرورش اصفهان اعلام کرده‌اند که این مدرسه دایر است، اما خانواده‌های زیادی از رفتن فرزندانشان به این مدرسه ابا دارند. محمد یکی از همان پدرهاست، او پسرش را برای دومین ‌سال در این مدرسه ثبت‌نام کرده، اما الان از این کار پشیمان است. خودش می‌گوید حاضر است هر کاری کند تا پسرش بتواند در مدرسه دیگری درس بخواند. او به «شهروند» می‌گوید:  «از روز دوشنبه تا الان شب و روز نداریم. من و همسرم همه چیزمان، همین یک بچه است، از وقتی این خبر را شنیدم، آرامشم را از دست دادم، تا امروز که مانع رفتن او به مدرسه شدم، به مسئولان مدرسه گفتم که اصلا راضی به ادامه تحصیل او در این مدرسه نیستم. خیلی‌های دیگر هم مثل من هستند، حق دارند، از صبح تا ظهر یک بچه 9 ساله در یک مدرسه، با خودمان فکر می‌کردیم همه کادر این دبستان خانم هستند و برای ایلیا خوب است. نمی‌دانستیم که یک نفر از بیرون به این راحتی وارد مدرسه می‌شود و این کارها را با بچه‌های مردم می‌کند.»
ناهید هم مادر یکی دیگر از دانش‌آموزان این مدرسه است. پسر او 10‌سال دارد و در شیفت عصر این مدرسه تحصیل می‌کند. او هم مثل  خیلی‌های دیگر چند روز به مدرسه نرفته است. ناهید به «شهروند» می‌گوید: «واقعا نمی‌دانیم چه کار کنیم؟ باورکردنی نیست. خیلی وحشتناک است. من شنیدم او بچه‌ها را به زور به سرویس بهداشتی مدرسه می‌برده، اصلا نمی‌توانم قبول کنم که پسرم در این محیط باشد. از سوی دیگر وسط‌ سال است، نمی‌شود مدرسه را تغییر داد. مسئولان آموزش‌وپرورش هم که اصلا به حرف ما گوش نمی‌کنند، رفتار و گفتارشان واقعا غیرقابل تحمل است. فقط به ما می‌گویند مشکل از طرف کادر ما نبوده و متهم از بیرون از مدرسه بوده. ما به مدرسه و محیط آن اعتماد داشتیم...»
با این همه، هنوز جزییات جدیدی از این حادثه فاش نشده. به گفته یکی از مقامات شهری اصفهان که نخواست نامش فاش شود، جواب پزشکی‌قانونی برای مشخص‌شدن موضوع تجاوز تا اواسط هفته آینده اعلام می‌شود. از سوی دیگر، روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفت‌وگویی کوتاه با «شهروند» همچنان همان صحبت‌های قبلی را تکرار کرد و دراین‌باره گفت: «موضوع تجاوز هنوز در حد ادعاست و هیچ چیزی ثابت نشده، اما مدیران و مسئولان ناحیه 4 اصفهان در مدرسه مربوطه حاضر شده‌اند و درحال پیگیری ماجرا هستند. پرونده این موضوع سریع تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است. منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، آموزش‌و‌پرورش ناحیه 4 نیز از این فرد به‌دلیل از بین بردن‌ شأن آموزش‌وپرورش شکایت کرده است.»


تعداد بازدید :  215