شماره ۱۵۶۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
#محسن _مسلمان # بازنشستگان # موسیقی_کثیف # سینمای_کثیف

محسن مسلمان با پیراهن و بازوبند کاپیتانی ذوب‌آهن یک روز بسیار سخت را در ورزشگاه آزادی در بازی برابر پرسپولیس پشت سر گذاشت. این بازیکن پرسروصدا ابتدای بازی هم با این‌که برانکو دیگر او را نخواسته بود، برای سرمربی سابق خود دسته گل برد و از سوی هواداران هم تشویق شد. اتفاق جالب درباره رویارویی مسلمان با پرسپولیس اما توپ‌ربایی بشار رسن از مسلمان بود که به شکلی خیره‌کننده در فضای مجازی بازتاب داشت. مسلمان که صاحب توپ بود یک لحظه تمام تمرکز خود را از دست داد و ایستاد و بشار توپ را از جلوی پای او ربود و در چنین شرایطی باز هم مسلمان با سری که رو به پایین بود، ایستاده بود! پرسپولیسی‌هایی که هنوز مسلمان را دوست دارند، با انتشار این ویدیو در اینستاگرام و توییتر و کانال‌های تلگرامی برای مهندس سابق پرسپولیسی‌ها سنگ تمام گذاشتند و معتقد بودند که یک روز بسیار سخت را به خاطر دوگانگی که درون مسلمان وجود داشت، سپری کرد. همین حالا هم اگر به قسمت مخصوص پست‌های اشتراکی اینستاگرام مسلمان سری بزنید،‌ می‌بینید که ویدیو این اتفاق تا چه حد مورد توجه هواداران قرار گرفته است. ویدیو رفتن مسلمان به سمت نیمکت پرسپولیس هم به شکلی گسترده بازتاب داشت.
 
بعد از صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره لزوم انجام برخی اصلاحات در قانون تصویب‌شده منع بکارگیری بازنشستگان، دو سه روزی می‌شود که صحبت‌‌های زیادی در سطح جامعه درباره این موضوع مطرح شده است. بسیاری از حامیان مدیران بازنشسته‌ای که تاکنون برای استعفا‌کردن در برابر قانون ایستادگی کرده‌اند تا در پست خود باقی بمانند، در حال فشار به نمایندگان مجلس برای انجام تغییرات اساسی در این قانون هستند. به این ترتیب توییت‌ها و نظرات مختلفی با هشتگ بازنشستگان در فضای مجازی در حال منتشر‌شدن است. به شما پیشنهاد می‌کنیم با دنبال‌کردن این هشتگ در جریان نظرات موافق و مخالف قرار بگیرید. گفتنی است مدیران فدراسیون فوتبال آن دسته از نفراتی هستند که تا کنون استعفا نکرده‌اند و امیدوارند با تغییر قانون و در دست گرفتن اهرم تهدید فیفا و تعلیق استعفا نکنند؛ منتهی هنوز هم فشارهای زیادی را برای استعفا تحمل می‌کنند.
 
توصیه خواننده مشهور زن آمریکایی برای وارد نشدن دختران آمریکایی به صنعت موسیقی در فضای مجازی بحث‌های بی‌پایانی را موجب شده است.تینا ترنر، اسطوره موسیقی دهه هشتاد آمریکا در روزهای اخیر با جمله «توالت تمیز کنید، اما خواننده نشوید» زنان و دختران آمریکا را از ورود به دنیای موسیقی بر حذر داشته است. این خواننده با ذکر سوءاستفاده‌هایی که از او در وادی موسیقی شده، صنعت موسیقی را صنعتی کثیف خوانده که دختران آمریکایی باید حتی توالت‌شویی را هم به آن ترجیح دهند.جملات تینا ترنر در فضای فرهنگی مجازی اما چندان مورد استقبال واقع نشده؛ و اگرچه خیلی‌ها آن را در ادامه افشاگری‌های‌ هالیوود و جنبش می‌تو و ... می‌دانند، اما در ادامه تینا ترنر را به سیاه‌نمایی و نگاه تک‌بعدی متهم کرده‌اند.  مطالب نوشته‌شده درباره این اظهارنظر خواننده محبوب آمریکایی بی‌شباهت به کامنت‌هایی نیست که کاربران درباره سخنان روزهای اخیر لیلا بوشهری و دیگر بازیگران زن
منتقد ایرانی داده‌اند.
 
صحبت‌های لیلا بوشهری با این مضمون که «سینما الان طویله شده  و هر حیوانی سرش را می‌اندازد پایین، می‌آید توی سینما» نیز بسیار پرواکنش شده است. این بازیگر کم‌کار که این حرف‌ها را در کنار نقل خاطره‌ای از حمید رخشانی، کارگردان فقید سینما درباره فضای ناسالم سینما گفته بود؛ شاید فکرش را هم نمی‌کرد که چنین مورد انتقاد کاربران سایت‌های سینمایی قرار گیرد (البته خیلی‌ها هم عقیده دارند که خانم بوشهری دقیقا به همین منظور و برای این‌که نامش در رسانه‌ها تکرار شود، دست به این کار زده است).  به هر حال کاربران استقبال خوبی از این صحبت‌ها نکردند. کاربری نوشت: «این خانم بازیگری بلد نیست، توقع داره به خاطر این‌که به گمان خودش چهره زیبایی داره بش نقش بدن ولی طبیعی است به کسی نقش میدن که بازیگری بلد باشه.» البته مدافعانی هم در فضای مجازی وجود داشت: «چندسال پیش که خدابیامرز استاد فرج (سلحشور) سر این دیگ را برداشت، عده‌ای ابله از همه‌سو بهش حمله کردند و چه تهمت‌ها که بهش نزدند! حالا خودشون جوش آوردن و از دیگ سرریز کردن!!!»


تعداد بازدید :  322