شماره ۱۵۶۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ آذر
صفحه را ببند
رکورد رویاییِ کتاب اوباما

کتاب خاطرات «میشل اوباما» با عنوان «شایسته» ۳.۴‌میلیون نسخه چاپی تنها در آمریکا و کانادا فروش داشته است. واشنگتن پست گزارش داد، انتشارات «رندم‌هاوس» ناشر کتاب «شایسته» نوشته «میشل اوباما» اعلام کرد این کتاب تنها بیش از دو‌میلیون نسخه‌ در ۱۵روز نخست عرضه در آمریکا فروخته است. این کتاب که هم‌اکنون به چاپ ششم رسیده، عنوان پرفروش‌ترین کتاب (جلد سخت)‌ سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.
همچنین این کتاب خاطرات که درحال حاضر به ۳۱ زبان منتشر شده، در رتبه نخست بازار کتاب کشورهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، اسپانیا، دانمارک، نروژ و یونان نیز قرار گرفته است.
«میشل اوباما» که در تور معرفی خود در سراسر آمریکا به سر می‌برد، هفته آینده به اروپا می‌رود و در چندین شهر ازجمله برلین و پاریس به معرفی اثرش خواهد پرداخت. در یکی از این رویدادها «چیماماندا نگوزی آدیچی» نویسنده مطرح اهل کشور نیجریه نیز حضور خواهد داشت.
تور بزرگ «میشل اوباما» برای معرفی کتابش در ۱۰ شهر بزرگ آمریکا در رویدادهایی که همه بلیت‌هایش از قبل فروش رفته، ازجمله دلایل مهم استقبال فراوان از کتاب خاطرات «شایسته» عنوان شده است. هواداران بانوی سابق کاخ سفید حاضرند صدها و حتی هزاران دلار برای دیدن او هزینه کنند. یکی از صندلی‌های وی‌آی‌پی مراسم معرفی کتاب «میشل اوباما» در دالاس بیش از ۱۰‌هزار دلار فروخته شده است.
این کتاب خاطرات در صدر فهرست فروش اینترنتی سایت‌های معروف آمازون و همچنین «بارنز و نوبل» به‌عنوان بزرگترین مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب در آمریکا نیز قرار گرفته است.
این کتاب زندگینامه‌ای با موضوع زندگی اوباما از دوران بچگی در شیکاگو و با تمرکز بر رویدادهایی که او را مهیای تبدیل‌شدن به بانوی اول آمریکا کرد، تألیف شده است که در ادامه به داستان زندگی در کاخ سفید و مشکلاتی که در آن دوران با آن مواجه بوده، می‌پردازد.
به باور کارشناسان، آن‌چه باعث فروش فوق‌العاده کتاب شد، شهرت بسزای نویسنده آن و کنجکاوی مردم برای دانستن جزییات زندگی او و همسرش باراک اوباما است.


تعداد بازدید :  514