شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
چاقوکشی‌های سریالی با انگیزه‌ای شخصی صورت گرفته بود
پایان شایعات با دستگیری متهم در جهرم

شهروند| خبری که بین اهالی شهر
دهان به دهان پیچید، نگران‌کننده بود. اخبار ضدونقیضی که وجود داشت حاکی از حمله مرد چاقو به دست به زنان شهر بود. تعداد زخمی‌ها نیز متغیر بود؛ عده‌ای افراد حادثه‌دیده را 6 نفر می‌گفتند اما بعضی‌ها تعداد مصدومان را بیشتر از اینها می‌دانستند. در این میان بازار داغ شایعات هم بر آتش این ماجرا می‌افزود. خیلی زود رسانه‌های بیگانه مرد مهاجم را فردی بسیجی معرفی کردند که طعمه‌هایش زنان بدحجاب شهر بودند. اما واقعیت چیز دیگری بود و پس از تلاش 72ساعته ماموران و نیروهای امنیتی وقتی عامل اصلی این حوادث شناسایی و دستگیر شد پرده از راز این ماجرا برداشته شد.
شروع ماجرا برمی‌گردد به هفته پیش اوایل آذرماه امسال که خبر حمله مردی چاقو به دست به زنان در شهر جهرم موجی از نگرانی را به بین مردم شهر به راه انداخت. شایعه شده بود که مرد چاقوبه‌دست طعمه‌هایش را از بین زنان بی‌حجاب یا بدحجاب انتخاب می‌کند و این خبر‌ها آن‌قدر دهان به دهان چرخید که هیچ زن و دختری جرأت نداشت پایش را در خیابان بگذارد و حتی از سایه خودشان نیز می‌ترسیدند. با انتشار این خبر پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و ماموران به دنبال پیدا کردن ردی از عامل اصلی این حادثه بودند. در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد که فردی به دلایل نامعلوم در مدت چند روز به 6 زن حمله‌ور شده و آنها را مجروح کرده است.
دستگیری پس از 72 ساعت
با دستور مستقیم دادستان جهرم دستگاه‌های نظارتی و امنیتی سخت پیگیر شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این حادثه شدند تا این‌که این تلاش‌ها سرانجام پس از 72 ساعت به نتیجه رسید و عامل اصلی این حادثه شناسایی و دستگیر شد.
انگیزه‌ای نامعلوم
پس از دستگیری عامل اصلی این حوادث رئیس‌کل دادگستری استان فارس «علی القاصی مهر» در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران گفت: «در این ماجرا ضارب یک نفر بود که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی و با کمک مسئولان قضایی شناسایی و دستگیر شد.»
او همچنین ادامه داد: «شناسایی، دستگیری، اقرار و بازسازی و بررسی صحنه جرم با حضور بازپرس و شاکیان، ظرف مدت 72 ساعت انجام شده است. تحقیقات از متهم رو به پایان است و درحال حاضر برای متهم قرار بازداشت صادر شده و در زندان به سر می‌برد».
«القاصی» در ادامه با اشاره به این‌که این پرونده به‌طور ویژه تحت نظارت و مدیریت قضایی استان قرار دارد و پیگیر هستیم تا هرچه سریع‌تر موجبات تشکیل جلسه دادگاه نیز فراهم شود، تصریح کرد: «انگیزه عامل این چاقوکشی شخصی است و احتمال دارد، ضارب دچار انحرافات شخصیتی نیز باشد که این مسأله نیازمند بررسی و اظهارنظر پزشک است.»
امر به معروف نبوده است
به گزارش فارس«محمدرضا رضایی‌کوچی» نماینده مردم جهرم درباره این‌که انگیزه ضارب امر به معروف و نهی از منکر نبوده است، گفت: «انگیزه ضارب کاملا شخصی بوده و هیچ ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته است چرا که در بین افرادی که مورد سوءقصد قرار گرفتند، خانم‌هایی بودند که حجابشان به هیچ عنوان مشکلی نداشته و حتی چادر نیز به سر داشته‌اند.»
«رضایی‌کوچی» در میان سخنان خود از فردی به نام پاسدار بهشتی‌فر حرف به میان آورد و افزود: «حتی پاسدار بهشتی‌فر، بعد از اطلاع از ارتکاب جرم فرزندش، خود ضارب را تحویل قانون داده است و تأکید کرده که طبق قانون و عدالت مانند دیگران با وی برخورد شود.»
ضارب مشکل روانی دارد
«سیدمحمد احمدی» استاندار فارس در این مصاحبه، درخصوص حادثه تأسف‌بار چاقوکشی به تعدادی از زنان در شهرستان جهرم گفت: «در هفته گذشته شش زن جوان در نقاط مختلف شهر جهرم با ضربات چاقو مورد تهاجم واقع شدند که بلافاصله با تدابیر صورت‌گرفته، شورای تأمین شهرستان تشکیل جلسه داد.»
«سیدمحمد احمدی» ادامه داد: «کمیته امنیتی نیز با ریاست مدیرکل و نمایندگان شورای تأمین استان تشکیل شد و پس از انجام تلاش‌های گسترده ظرف 24 ساعت موفق به بازداشت عامل این اقدام مجرمانه شدیم. بررسی و تحقیقات انجام‌شده نشان داده است که ضارب زنان جهرمی دارای اختلال شخصیتی و انحراف اخلاقی است.»
استاندار فارس گفت: «انجام بررسی‌ها و تحقیقات لازم نشان داد که هیچ‌گونه کار تیمی، گروهی یا تشکیلاتی در این ماجرا دخیل نبوده و ضارب پس از دستگیری به جرم خود مبنی بر حمله و ضرب‌وشتم به 6 خانم در این شهرستان اعتراف کرده است.»


تعداد بازدید :  157