شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
پدر 6 نوزاد درگزی از مسئولان درخواست کمک کرد
روایت شیرین تولد 6قلوها در بیمارستان مشهد

شهروند| کانون خانواده 3نفره درگزی با تولد 6قلوهایشان 9نفره شد. این زن و مرد جوان که بعد از تولد اولین فرزندشان تصمیم به بچه‌دار شدن گرفته بودند، هرگز تصور نمی‌کردند
 6 نوزاد دختر و پسر به جمع خانوادگی‌شان اضافه شود. این درحالی است که پزشکان در آزمایشات سونوگرافی نوید 7 فرزند را به آنها داده بودند، که یکی از این قل‌ها در زمان تولد به کام مرگ فرو رفت.
ماجرا از آنجایی آغاز شد که در بیمارستان «ام‌البنین» مشهد خبر تولد 7قلوها دهان
 به دهان چرخید و مدت زیادی طول نکشید که این خبر شگفت‌انگیز روی سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد. «ایرج قراگوزلو» پدر این نوزادان که هنوز در شوک ماجرای 6 فرزندش است به «شهروند» گفت: «همسرم دوماهه باردار بود که برای انجام سونوگرافی به آزمایشگاه رفتیم. پزشک بعد از دیدن عکس با تعجب گفت که همسرم 7قلو باردار است. با شنیدن این خبر شوکه شدم. تصور می‌کردیم حتما پزشکان اشتباه می‌کنند، به همین خاطر نتیجه سونوگرافی را به مشهد فرستادم تا پزشکان آن‌جا نیز نظرشان را بگویند. اما پزشکان مشهد هم 7قلو بودن بچه‌ها را تأیید کردند. چند روزی طول کشید تا از شوک ماجرا درآمدیم. خوشبختانه همسرم در تمام این مدت مانند دیگر خانم‌ها دوران بارداری‌اش را پشت‌سر گذاشت. تا این‌که 2 هفته پیش او را از درگز به بیمارستان «ام‌البنین» مشهد منتقل کردیم. بعد از چند روز بستری شدن در آن‌جا پزشکان او را مرخص کردند. تا این‌که چندروز پیش درد زایمان همسرم شروع شد و دوباره او را به مشهد آوردیم. همسرم به اتاق عمل رفت و پس از چند ساعت چشم‌انتظاری وقتی پزشک از اتاق عمل خارج شد گفت 6 تا از فرزندانم به دنیا آمده‌اند و حالشان خوب است اما متاسفانه یکی از آنها در داخل شکم مادرش جان سپرده است.»
دکتر فاطمه تارا رئیس بیمارستان ام‌البنین(س) دررابطه با خبر تولد 6قلوها در این بیمارستان به «شهروند» گفت: «این دومین بارداری زن 24ساله بوده است. در سونوگرافی مشخص شده بود که او 7 فرزند را باردار شده است اما يکي از جنين‌ها چند روز پيش از زايمان فوت کرده بود. اما ديگر نوزادان که 5 دختر و يک پسر هستند درحال حاضر در بخش مراقبت‌هاي ويژه NICU اين مرکز تحت مراقبت هستند. میانگین وزن این نوزادان 720 تا 940گرم است. معاینات هم نشان می‌دهد وضع جسمانی آنها مناسب است و در سلامت به سر می‌برند.»
درخواست پدرانه
خبر تولد 6 نوزاد بی‌شک خبری خوشحال‌کننده است. اما روند رسیدگی و بزرگ کردن این نوزادان شرایط سختی را پیش روی خانواده آنها قرار داده است. ایرج قراگوزلو در رابطه با خواسته‌اش از مسئولان به «شهروند» گفت: «با این‌که می‌دانم این بچه‌ها روزی‌شان را هم با خود می‌آورند اما در واقعیت خرج و مخارج این نوزادان و شرایط نگهداری از آنها در طول زمان کار بسیار مشکلی است. از طرفی من یک کارگر در اداره گمرک هستم و خانه‌ای اجاره‌ای دارم. با این‌که پزشکان گفته‌اند باید هر 6 کودک 2 ماه تمام در دستگاه نگهداری شوند تا سالم بمانند اما پس از این 2ماه آنها را باید کجا ببرم. خانه خودم که بسیار کوچک است و گنجایش این همه جمعیت را ندارد. به همین خاطر از مسئولان می‌خواهم فکری به حال من کنند. ما به غیراز این 6 فرزند یک پسر 6ساله دیگر هم داریم که به این ترتیب 9 نفر می‌شویم. من از ابتدا از خدا کمک می‌خواهم و بعد از مسئولان که کمکی به من بکنند.»


تعداد بازدید :  303