شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
حلقه پایانی کلاهبرداری کاپیتان قلابی هواپیما

شهروند| خلبان قلابی با تقلید صدا کارمندان بانک را فریب می‌داد تا پول‌های میلیونی به جیب بزند. این مرد که لباس کاپیتان هواپیما به تن می‌کرد با پول بادآورده از صرافی‌ها سکه و دلار می‌خرید.
نهم شهریور ماه نماینده حقوقی یکی از بانک‌ها به کلانتري 107 فلسطین مراجعه کرد و گفت: «3 روز پیش  مردی ناشناس با شعبه خیابان فردوسی تماس گرفت و خود را يکي از مشتري‌هاي قدیمی  و خوش حساب شعبه معرفی کرد.
 او از کارمند بانک خواست تا 54 ميليون تومان را به حساب شخص دیگری واقع در شعبه سرآسیاب ملارد واریز کند. متاسفانه متصدی شعبه نیز به صرف این تماس اقدام به واریز این مبلغ به شعبه مورد درخواست فرد تماس گیرنده کرد. درحالی‌که کارمند شعبه تصور کرده بود که فرد تماس گیرنده همان صاحب حساب است. پس از انجام عملیات بانکی با ایشان تماس گرفته تا تسهیل‌دار شرکت وی جهت انجام امور بانکی مربوطه به شعبه مراجعه کند که صاحب اصلی حساب ادعا می‌کند هیچ تماسی با شعبه نداشته و مشخص می‌شود که فرد تماس گیرنده با تقلید صدا و معرفی خود به‌عنوان صاحب اصلی حساب اقدام به فریب متصدی بانک و کلاهبرداری کرده است.
همزمان با آغاز اقدامات پلیسی جهت کشف پرونده کلاهبرداری شعبه خیابان فردوسی، پرونده مشابه دیگری از سوی یکی دیگر از بانک‌ها به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد؛ تحقیقات در پرونده اخیر نیز نشان داد مردی دقیقا به همان شیوه و شگرد، ضمن معرفی خود به‌عنوان یکی از مشتری‌های خوش‌حساب شعبه خیابان گاندی اقدام به کلاهبرداری و برداشت میلیونی از حساب متعلق به یکی از مشتریان بانک و واریز آن به حساب شخصی ناشناس کرده است.
ماموران تراکنش‌های مالی حساب عابر بانک محل واریز پول را بررسی کردند و متوجه شدند، مرد تماس گیرنده یک حساب با مدارک جعلی افتتاح کرده است و پول‌ها را به حساب
عابر بانکی به نام «محمدرضا» انتقال می‌دهد و سکه و دلار می‌خرد.
با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند شخصی با «لباس خلبانی ویژه هواپیماهای مسافربری» به صرافی و طلافروشی‌های محدوده میدان فردوسی مراجعه و با ظاهری فریب‌دهنده اقدام به خرید سکه طلا و مبالغ چند‌هزار دلاری از این مراکز و در حقیقت خارج کردن پول‌های واریزی به حساب عابربانک کرده است.
در ادامه تحقیقات پلیسی و بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته و بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، کارآگاهان یکی از تبهکاران سابقه‌دار به نام «مهران»
40 ساله را شناسایی کردند که پیش از این نیز به اتهام سرقت، موادمخدر و کلاهبرداری بارها دستگیر و روانه زندان شده است.
با شناسایی مهران به‌عنوان متهم تحت تعقیب پرونده، آخرین مخفیگاه وی در شهرستان کرج – شهرک بعثت شناسایی و پس از چندین روز مراقبت پلیسی و اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، مهران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش لباس خلبانی با درجه کاپیتانی کشف شد.


تعداد بازدید :  177