شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

علي جنتي، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار داشت: سینمای مستند به‌عنوان توانمندترین ابزار به تصویر کشیدن اندیشه بر مبنای واقعیت‌های جهان هستی می‌تواند بخشی از حقیقت را برای ما آشکار سازد.

«بیگانه» بهرام توکلی که سرمایه‌گذاری ساخت آن توسط مهناز افشار انجام شده است از چهارشنبه این هفته (12 آذرماه) روی پرده سینماها می‌رود.

نمایش «رویای پاییز» به کارگردانی فریندخت‌ زاهدی و با حضور بازیگران سینما و تئاتر ایران و در قالب اثری مشترک با کشور نروژ در جشنواره تئاتر معاصر شانگهای به صحنه رفت.

علي مرادخاني، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با حسین دهلوی، رهبر ارکستر و آهنگساز پیشکسوت، از برپایی مراسم بزرگداشت این هنرمند به همراه اجرای آثار او خبر داد.

فیلم‌کوتاه داستانی «ماهی و من» به کارگردانی و بازی بابک حبیبی‌فر موفق به دریافت 3 جایزه مختلف از جشنواره بین‌المللی Soria در کشور اسپانیا   شد.

با حکم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خاموشی به‌عنوان عضو شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی منصوب   شد.

فیلم سینمایی «ملبورن» ساخته نیما جاویدی 4جایزه معتبر از 2 جشنواره فیلم «گیخون» و «ماردلپلاتا» دریافت کرد.

مدیر انتشارات «مشق هنر» از اضافه شدن صفحات بیشتری به کتاب «یاد مانده‌ها» شامل آثار و زندگینامه محسن وزیری‌مقدم نقاشی مدرنیست ایران و رونمایی آن تا اردیبهشت و نمایشگاه کتاب ‌سال 94 خبر داد.

سومین جلسه از سلسله نشست‌های «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» با حضور 4 نفر از کارشناسان حوزه سینما و تصویر برگزار می‌شود.

علی رهبری (رهبر ارکستر ایرانی ساکن وین) در یادداشتی اقدام حسین علیزاده برای رد نشان شوالیه را تحسین کرد و گفت: به‌عنوان یک ایرانی به اسم حسین علیزاده افتخار می‌کند.

نرگس آبیار کارگردان و گلاره عباسی بازیگر «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» جوایز بهترین فیلم از نگاه تماشاگر و بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره «اسب نقره‌ای» روسیه گرفتند.

شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی با ساخت دو فیلم «دیزین» به نویسندگی علی تهرانی و تهیه‌کنندگی سیدمحسن جاهد و کارگردانی محمد آهنگرانی و «به پشت سر نگاه نکن» به نویسندگی خسرو نقیبی و قاسم جعفری و تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم جعفری موافقت کرد.

فیلم سینمایی «مردان» به کارگردانی «بتین قبادی» در چهل‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گوا در کشور هندوستان به نمایش درآمد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار از ارسال 700 اثر خارجی و 800اثر داخلی به این جشنواره خبر داد و بیان کرد: آثار خارجی از میان 70 کشور بوده است.

فیلم «بمانی» اثر داریوش مهرجویی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

رضا رخشان تهیه‌کننده سینما از پیوستن محمدرضا گلزار به فیلم سینمایی «ازدواج سعید و لیلا» و جایگزینی منوچهر ‌هادی به جای سعید سلطانی به‌عنوان کارگردان این اثر خبر داد.

اولین نسخه از فیلم سینمایي «دوران عاشقی» علیرضا رئیسیان تا 2 هفته دیگر تحویل هیأت انتخاب سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر می‌شود. در جدیدترین ساخته عليرضا رئیسیان، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی و بیتا فرهی ایفای نقش کرده‌اند.

آنسامبل یونانی کواترو المنتی در تاریخ‌های 11، 12 و 13 دی‌ماه ساعت 18:30 در تالار وحدت میزبان سولیست‌های بین‌المللی آریا باستانی‌نژاد و الکسندروس ‌هالاپسیس خواهد بود.


تعداد بازدید :  308