شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر:
کار در هلال‌احمر از جنس دل و داوطلبانه است

دکتر محمد فرهادی گفت:  کار در هلال‌احمر از جنس دل است و افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند میثاق و عهدی با یکدیگر می‌بندند و طبق اصول و اهداف بشردوستانه فعالیت می‌کنند.
جلسه شورای معاونان و مدیران جمعیت هلال‌احمر با حضور دکتر محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، دکتر سیداحمد موسوی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و معاونان و مدیران ستادی برگزار شد.
دکتر فرهادی در این جلسه ضمن اشاره به انتخاب خود به‌عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد:  فرصتی فراهم شد تا بار دیگر در عرصه آموزشی و علمی کشور بتوانم خدمت کنم.وی با اشاره به سوابق فعالیت‌های خود در نهادهای مختلف، مسئولیت و مدیریت در هلال‌احمر را با تمام ارگان‌های کشور متفاوت دانست و تصریح کرد: کار در هلال‌احمر از جنس دل است و افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند میثاق و عهدی با یکدیگر می‌بندند و طبق اصول و اهداف بشردوستانه
 فعالیت می‌کنند.
دکتر فرهادی با تأکید بر این‌که شرایط فوری و پیش‌بینی نشده و جنبه داوطلبی و عام‌المنفعه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر را با اهمیت‌تر کرده است، افزود: با توجه به وجود شرایط اضطرار و آنی، هلال‌احمر متشکل از افرادی است که با عشق، علاقه، ایثار و داوطلبانه فعالیت در این مجموعه را
انتخاب کرده‌اند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به گستردگی فعالیت در وزارت علوم خاطرنشان کرد:  ۲۵۰ دانشگاه زیرمجموعه وزارت علوم‌اند و مسائل و موضوعات بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و... وجود دارد که باید مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.
دکتر فرهادی با تأکید بر این‌که در هر موقعیتی باید به اصل و متن مسئولیت‌ها توجه شود تا به حواشی و مسائل جزئی، تصریح کرد:  در حوزه آموزش عالی اگر نصایح، فرمایشات و ابلاغیه‌های راهگشای مقام معظم رهبری و توجه به اسناد بالادستی در صدر فعالیت‌ها قرار بگیرد، قطعا نتیجه‌اش، داشتن فارغ‌التحصیلانی کارآزموده و کارآفرین و همچنین گسترش و معرفی علم کشورمان به جهانیان خواهد بود.
دکتر فرهادی با اشاره به این‌که تصدی وزارت علوم به معنی فارغ شدن از برنامه‌های هلال‌احمر نیست، افزود: تا جایی که میسر باشد و بتوانم، مخصوصا در بحث تحول جمعیت که روند مثبتی پیش‌روی آن است در خدمت هلال‌احمر خواهم بود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که بحث تحول جمعیت هلال‌احمر همچنان باید با جدیت ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد:  در حوزه امداد، افزایش توان و نوسازی ناوگان امداد هوایی، افزایش تجهیزات امدادی با توجه به بحث آمایش سرزمینی همچنان در اولویت برنامه‌هاست.وی حوزه جوانان هلال‌احمر را یکی از حوزه‌های فعال و با پتانسیل بالا برای همکاری با وزارت علوم برشمرد و افزود:  گام‌های موثر و خوبی در بحث سازماندهی جوانان انجام شده و تلاش خواهیم کرد بیش از پیش در محیط‌های دانشجویی از ظرفیت‌های سازمان جوانان
 استفاده شود.
دکتر فرهادی با اشاره به فعالیت‌های ارزشی، خدمتی و مردمی‌محور سازمان داوطلبان هلال‌احمر افزود:  در بحث درمان داخل و خارج از کشور برنامه‌های خوبی اجرا شده و در حال ارتقاست که در راستای فعالیت‌های بین‌المللی باید ماموریت‌های جدیدی نیز برایشان تعریف شود.رئیس جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر این‌که حوزه‌های اقتصادی و تولیدی پیشرفت‌های زیادی را در طول یک‌سال گذشته داشته‌اند آن را پشتوانه هلال‌احمر دانست و افزود: با توجه به اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و رشد خوب این مجموعه‌ها امکان بهره‌مندی از پتانسیل درونی در کشور و منطقه فراهم شده است.وی خاطرنشان کرد: با توجه به عضویت جمعیت هلال‌احمر در هیأت حاکمه فدراسیون، در عرصه بین‌الملل جایگاه خوبی داریم و امیدواریم با توجه به صحبت‌های انجام شده و سفر دبیرکل کمیته بین‌المللی به ایران در روزهای آینده و راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی هلال، بتوانیم هلال‌احمر ایران را به‌عنوان قطب و مرکز آموزش‌ها در منطقه منا معرفی کنیم.
فرهادی در پایان با اشاره به تکلیف رئیس‌جمهوری برای قبول تصدی وزارت علوم خاطرنشان کرد:  تا جایی که بشود کار را ادامه خواهم داد و در غیر این‌ صورت فردی از بدنه و درون جمعیت به ریاست این مجموعه مردمی و داوطلب‌محور معرفی می‌شود تا با شناخت کامل و آشنایی به امور فعالیت را ادامه دهد.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:  باید هلال‌احمر را بابرنامه‌تر از گذشته اداره کنیم
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که هلال‌احمر سازمان اجرایی معمولی نیست، تأکید کرد: «باید امیدواری را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و بابرنامه‌تر از دیروز در ساختن هلال‌احمری مقتدر، آماده، پاسخگو و یکپارچه همت گماریم».
دکتر سیداحمد موسوی در جلسه شورای معاونان و مدیران جمعیت هلال‌احمر با تبریک انتخاب دکتر فرهادی به‌عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  افزود: «همه هلال‌احمری‌ها منسجم و متفق، تلاش و کمک خواهند کرد تا دکتر فرهادی به‌عنوان رئیس این جمعیت همچنان پابرجا    بماند».
او با اشاره به این‌که همه جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در دنیا دارای دو شبکه ریاستی و اجرایی هستند، افزود: مسئولیت شبکه اجرایی در جمعیت‌ها برعهده دبیران کل جمعیت‌هاست و لذا ما، کارکنان و مدیران جمعیت از دکتر فرهادی درخواست می‌کنیم تا همانند سابق به‌عنوان داوطلب، ریاست جمعیت را برعهده داشته باشند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: در این زمینه باید کارمندان و مدیران هلال‌احمر بیش از پیش در انجام ماموریت‌های خود مصمم بوده و سختکوشی را پیشه خود کنند تا خلأیی در این زمینه احساس نشود؛ چراکه به فرموده مقام معظم رهبری کار در جمعیت هلال‌احمر به فوریت‌هاست و ما نیز نباید جمعیت را در التهاب تغییرات قرار دهیم.
او تأکید کرد: باید جمعیت هلال‌احمر را سرحال‌تر، پاسخگوتر، منسجم‌تر و بابرنامه‌تر از گذشته
 اداره کنیم.
دکتر موسوی با اشاره به این‌که حضور دکتر فرهادی در جمعیت هلال‌احمر منشأ اثرات خیر بسیاری بوده است، عنوان کرد: «در این مدت اقدامات تاثیرگذار بسیاری انجام شده که ازجمله آنها می‌توان به اختصاص ۵۰۰‌میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس در بودجه امداد هوایی، توسعه مراکز درمانی داخل و خارج از کشور، توسعه و بهبود شبکه امداد و نجات، توسعه آموزش، داوطلبان و جوانان و اقدامات بسیار مثبت در بخش‌های اقتصادی جمعیت، روابط‌عمومی، بین‌الملل و… اشاره کرد.
او با بیان این‌که دکتر فرهادی فضایی را در جمعیت هلال‌احمر به وجود آورد تا همه در کنار هم جمع شوند، اظهار کرد: با حضور وی فضای سازمانی جمعیت هلال‌احمر آرام‌تر به حیات خود ادامه داد و این نهاد به آرام‌ترین دستگاه خدمتگزار در کشور تبدیل شد.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: دکتر فرهادی با احساس ضرورت‌های داخلی و جلوگیری از تنش‌های زائد بیرونی، دغدغه‌ای که سال‌ها در جمعیت وجود داشت و آن رسیدن به خودباوری بود را در جمعیت نهادینه کرد و حال جمعیت می‌تواند به خود ببالد که مدیرانی تربیت کند که در سطوح عالی مدیریت بحران کشور   بدرخشند.


تعداد بازدید :  241