شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
د‌یار

با ثبت رکورد کاهش مصرف مواد نسوز در فولاد مبارکه صورت گرفت
فولاد مبارکه اصفهان يکي از الگوهاي جهاني در مصارف نسوز
در ادامه روند کاهش هرچه بيشتر مصارف نسوز در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تلاش‌ها، پژوهش‌ها و مطالعات دانشگاهي و همکاري با سازندگان نسوز داخل کشور شرايطي فراهم کرد تا ميزان مصرف اين مواد در فولاد مبارکه در آبان‌ماه ‌سال جاري به 69/6کیلوگرم بر تن مذاب برسد و اين شرکت به الگويي مناسب براي فولاد سازان جهان مبدل شود.
به‌گزارش خبرنگار ما از اصفهان، مدیر مرکز نسوز فولاد مبارکه در اين رابطه اظهار داشت: در آبان‌ماه ‌سال جاری به رکورد بی‌سابقه مصارف نسوز در کلیه واحدهای مجتمع به مقدار 69/6 کیلوگرم بر تن مذاب دست یافتیم که می‌تواند این ميزان مصارف نسوز و هزینه‌های آن به‌عنوان و الگو جهت کلیه کارخانه‌های داخل کشور و خاورمیانه و بهترین‌های دنیا مدنظر قرار گيرد.
غلامرضا صوفیان در همين رابطه افزود: مصارف نسوز واحدهای فولادسازی و ریخته‌گری مداوم 6.65 کیلوگرم بر تن مذاب و مصارف نسوز سایر نواحی فولاد مبارکه به مقدار 04/0 کیلوگرم بر تن مذاب در آبان‌ماه ‌سال 93 بود که این موفقيت با بهبود مستمر فرآیندها، اجرای 38 پروژه در مرکز نسوز و استفاده از مواد نسوز با کیفیت بالا و کنترل مداوم پروسه تولید حاصل شده است. صوفيان رکورد قبلی مصرف نسوز را به مقدار
07/7 کیلوگرم بر تن مذاب خواند و تصريح کرد: دستيابي به اين مهم کاهش
38/0 کیلوگرمي مصرف مواد نسوز به ازای تن فولاد مذاب را نشان می‌دهد که عمدتا این کاهش‌های مصارف، در قسمت‌های کوره قوس الکتریکی و پاتیل فولاد انجام شده است.
ايشان در ادامه افزود: در سمينار نسوز يونيتزر در ‌سال 2011 شعار مصرف
50 کيلوگرم نسوز به 5 کيلوگرم مصرف نسوز در فولادسازي‌ها مطرح شد بدين معني که در ‌سال 1950 که نيمه بالاي کوره‌ها به جاي پانل خنک‌کننده از آجر نسوز استفاده مي‌شد مصرف نسوز به ازای تن فولاد 50 کيلوگرم بوده که کارخانجات معتبر توليد فولاد، جهت کاهش هزينه‌هاي تمام شده نسوز در قيمت فولاد قرار گذاشتند که مصارف نسوز خود را در ‌سال 2015 به 5 کيلوگرم بر تن مذاب برسانند( 5KG/Ton.L.S) در اين راستا مرکز نسوز شرکت فولاد مبارکه و واحدهاي تابعه همگام با ساير فولادسازي‌هاي دنيا حرکت خود را مطابق الگوي فوق از‌ سال 1380 شروع کرده و همچنان درحال ادامه دادن طبق الگوي فوق هستند که خوشبختانه واحدهاي سبا، هرمزگان و فولاد مبارکه به نتايج شاياني نيز دست يافته‌اند.
مدیر مرکز نسوز فولاد مبارکه با بيان اين مطلب که منظور از کاهش مصارف، کاهش هزينه‌ها يا( cost/Ton Slab) است، يادآور شد: استفاده 95 درصدي نسوز‌هاي داخلي از مجموع مصارف نسوز فولاد مبارکه و به‌کاربردن نسوزهاي دولوميتي و جرم‌هاي مگدول در کف کوره‌هاي قوس‌الکتريکي که با هزينه‌هاي بسيار پاييني نسبت به جرم‌هاي آلومينايي و آجر‌هاي منيزيتي تدارک مي‌شود سبب شده است که علاوه بر ميزان مصارف، در هزينه‌ها هم به نتايج قابل قبولي دست يابيم.

اتمام بیمارستان 32 تختخوابی هیرمند
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ساختمان بیمارستان 32 تختخوابی هیرمند تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی زابل شد.
به‌گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی اظهار کرد: ساختمان بیمارستان 32 تختخوابی هیرمند تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی زابل شد.
وی گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت 32‌هزار و 760 متر مربع، با زیربنای 3‌هزار و 250 مترمربع ساخته شده که ساختمان اصلی 572 متر و مساحت محوطه 23‌هزار و 300 مترمربع و دیوار محوطه به طول ‌612 متر است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: بیمارستان مذکور دارای بخش‎های بستری، اورژانس، مراقبت‎های ویژه، نوزادان، زنان، جراحی، رادیولوژی و ... است.
این مسئول ادامه داد: این پروژه با اعتبار 100‌میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در ‌سال 88 شروع و در سال‌جاری به پایان رسیده است.مالکی گفت: این بیمارستان دارای تأسیسات مکانیکی و برقی  شامل هواساز، موتورخانه، رادیاتور، سیستم آتش‌نشانی و تصفیه‌خانه فاضلاب، امحای زباله، پست برق، ترانسفورماتور، دیزل ژنراتور، احصار پرستار و سیستم اینترکام است.


تعداد بازدید :  303