شماره ۴۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر
صفحه را ببند
جنوب

غرفه داناب هرمزگان در نمايشگاه بين‌المللي صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب
نمايشگاه طرح ملي دانش آموزي نجات آب (داناب) هرمزگان در‌ سال تحصيلي 93-92 به همت روابط عمومي شركت مديريت منابع آب و شركت سهامي آب منطقه‌اي هرمزگان در
 2 بخش دستاوردها و آموزش از تاريخ 26 تا
 29 آبان‌ماه همزمان با برگزاري دهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت آب و تاسيسات آب و فاضلاب در تهران برپا شد.
در اين مدت مسئولان صنعت آب از غرفه داناب هرمزگان بازديد كردند كه مي توان به بازديد مهندس رحيم ميداني معاون وزير در امور آب و آبفا، مهندس حبيبي معاون حفاظت و بهره‌برداري شركت مديريت منابع آب، مهندس ارسلان ‌هاشمي مديركل دفتر مديريت به‌هم پيوسته حوضه‌هاي آبريز خليج‌فارس و درياي‌عمان و مديران عامل و معاونان شركت‌هاي آب منطقه‌اي تهران، هرمزگان، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، گيلان و جمعي از  اصحاب رسانه اشاره داشت.
مهندس محمدباقرحيدري، مديرعامل شركت سهامي آب منطقه‌اي هرمزگان با حضور در غرفه داناب هرمزگان از زحمات همكاران در برپايي نمايشگاه تشكر كرد و افزود: يكي از نيازهاي كشور در بحث فعاليت‌هاي غيرسازه‌اي آگاهي رساني در بخش آب كشور است. با توجه به اين‌كه كشور ايران جزو كشورهاي خشك و كم‌آب جهان است بايد مردم را با روش‌هاي صحيح مصرف آب در بخش كشاورزي، صنعت و شرب آشنا كرد.
حيدري با اشاره به اهميت طرح داناب گفت: شركت آب منطقه‌اي هرمزگان در‌ سال تحصيلي جديد با همكاري آموزش و پرورش طرح داناب را در دست اجرا دارد و اميد است با جديت و تلاش بيشتر همكاران در آب‌منطقه‌اي هرمزگان به دستاوردهاي جديدي در اين زمينه دست يابيم.

برای نخستین‌بار در شهر بندرعباس صورت گرفت
اجرای نورپردازی ترکیبی درختان فضای‌سبز شهر بندرعباس
سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس طرح نورپردازی ترکیبی درختان در شهر بندرعباس اجرا شد.
امید ذاکری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضا سبز گفت: برای نخستین‌بار در سطح شهر بندرعباس طرح نورپردازی ترکیبی درختان اجرا شد. ذاکری با اشاره به این مطلب که امروزه نور در فضاهای سبز شهری دارای تعاریف و کارکردهای متفاوتی است و اغلب از نور برای روشنایی فضاهای عمومی شهری با رویکرد ایمنی و امنیت کاربران استفاده می‌شود، افزود: یکی از کارکردهای مهم نور در فضاهای سبز شهرها استفاده از آن در جهت ایجاد زیبایی منظر است و با توجه به این‌که رنگ یکی از عناصر اصلی طراحی منظر است، نورپردازی ترکیبی رنگی درختان و فضای سبز می‌تواند در تاریکی شب چشم‌انداز زیبایی را در فضاهای سبز ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با اشاره به این مطلب که پوشش‌های گیاهی به‌عنوان ابزار لاینفک فضاهای سبز به‌شمار می‌آیند، عنوان کرد: این نورپردازی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند سطح وسیع‌تری از محیط و درختان اطراف را روشن کنند و همچنین بر زیبایی محیط بیفزایند. این مقام مسئول هدف از اجرای نورپردازی ترکیبی را به‌وجود آوردن فضایی متفاوت، ایجاد تنوع در خلق زیبایی‌ها، ایجاد حس شادابی و نشاط  ایجاد و مناظر زیبا عنوان کرد. وی در ادامه اظهار داشت: این طرح با رعایت همه‌جوانب به‌ویژه پیشگیری از هرگونه آسیب به درختان با استفاده از لامپLED که دارای مصرف کم انرژی است اجرا شده و هیچ‌گونه آسیبی را به درختان و محیط اطراف تحمیل نمی‌کند.


تعداد بازدید :  325