شماره ۱۵۴۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# کاپیتولاسیون_پرتغالی #مهدوی‌_کیا # میلیارد_ها_تومان_هزینه_28_میلیون_فروش؟ # کتایون_علیه_ترامپ

در روزهای اخیر ماجرای درگیری و توهین زشت و زننده  اوسیانو کروز، دستیار کارلوس کی‌روش، به یک خبرنگار به جنجالی‌ترین بحث‌ فوتبال ایران تبدیل شده است. اتفاقی که باعث داغ‌شدن دوباره بازار انتقاد از کی‌روش و دستیارانش شد و حالا منتقدان با زیر سوال‌بردن عملکرد فدراسیون فوتبال،‌ هشتگ کاپیتولاسیون پرتغالی را برای آنها داغ کرده‌اند که هر کاری در فوتبال ایران انجام بدهند و هر جنجالی به راه بیندازند کسی  و از همه مهمتر فدراسیون فوتبال جرأت رسیدگی و برخورد با آنها را ندارد. یکی از جنجالی‌ترین واکنش‌ها به این بحران را هم مهدی مهدی‌کیا داشت که به شدید‌ترین شکل ممکن به صورت غیر مستقیم کی‌روش و دستیارانش را با این توییت زیر سوال برد و حسابی هم این توییت مورد توجه مردم قرار گرفت. در حال حاضر در فضای مجازی باز هم درگیری شدیدی بین موافقان و مخالفان کارلوس کی‌روش وجود دارد و بی‌توجهی فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملت‌ها به این فضا که هیچ اتحادی وجود ندارد، موضوعی است که باعث تعجب اهالی فوتبال شده است.

جدول فروش فیلم‌های روی پرده و قعرنشینی دو فیلم ارگانی پرهزینه که در ته جدول فروش سالن‌های سینما قرار گرفته‌ و روی هم در چهار هفته فقط و فقط بیست‌وهشت‌میلیون (بله 28 میلیون) فروخته‌اند، در فضای مجازی بحث چرایی حمایت از چنین فیلم‌هایی را که نه سازندگان‌شان راه‌ و رسم سینما را می‌دانند و نه رسم ‌و طریق پیام دادن را، داغ کرده است. بهانه این بحث‌ها هم فروش 25 میلیونی فیلم در مسیر باران و سه‌میلیونی فیلم گام‌های شیدایی بوده است؛ فیلم‌هایی که با حمایت آستان قدس و موسسه آوینی تولید شده‌اند و اولی فضایی انیمیشن‌گونه دارد و البته گام‌های شیدایی با بازی محمدرضا شریفی‌نیا و بهنوش طباطبایی ساخته حبیب‌الله بهمنی است که بعد از سال‌ها پشت دوربین بازگشته است.  آمار فروش 3 و 28 میلیونی این دو فیلم که کافه سینما به ‌نقل از سینما روزان نقل کرده، اگرچه ابزاری برای راستی‌آزمایی ارقام فروش برای خبرنگاران وجود ندارد، اما همین هم مقایسه‌هایی را در فضای مجازی ایجاد کرده است؛ مقایسه‌هایی که به نتایج چندان دلخواهی برای سیاستگذاران سینمایی ختم نمی‌شوند.

حمایت سایت‌های اصولگرا و به‌خصوص مشرق‌نیوز از کتایون ریاحی که در پستی اینستاگرامی آتش‌سوزی‌های اخیر کالیفرنیا را تاوانی نامید که آمریکا به‌دلیل تحریم ایران می‌دهد، در فضای مجازی آتش به‌پا کرده است و کاربران از همه‌سو در قبال آن واکنش نشان داده‌اند. رسانه‌های اصولگرا با عناوینی چون «حمله‌ بی‌رحمانه غرب‌پرستان به کتایون ریاحی» از او و پستش حمایت کرده‌اند از دیگر سو نیز گفته‌های ریاحی را عده‌ای خرافاتی و شعاری عنوان کرده‌اند. کاربری در این بین نوشته است: «فقط یه چیزی رو می‌دونم، به قول کانت عقل محض نیز جایی بازمی‌ماند.... قضاوت درباره علت حوادث طبیعی چه در ایران و چه هر جای دیگر دنیا و اصولا استدلال بر اساس ماورا، کارِ عقل بشری نیست و گاه بزرگترین دانشمندان تاریخ را به سکوت و عدم اظهار نظر وا‌میداره.»


تعداد بازدید :  242