شماره ۱۵۴۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان
صفحه را ببند
فهرست برداري و تكميل اطلاعات چاه‌های استان آغاز شد

مدير مديريت هيات مديره و مديرعامل شركت آب منطقه‌ای هرمزگان عنوان كرد: در راستاي تكميل اطلاعات سايت ساماب فهرست برداري از چاه‌های استان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه‌ای هرمزگان، حسين عباس زاده در نشست با مديران و كارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری مطرح كرد: اجراي اين طرح از شهرستان رودان آغازشده كه به دنبال آن نيز در شهرستان‌های ديگر اجرايي می‌شود. وي در ادامه در خصوص هدف از اجراي اين طرح بيان كرد: هدف از اجراي اين طرح شناسايي چاه‌های غیرمجاز و تهيه آمار دقيق در حوزه چاه‌های استان است. عباس زاده گفت: فهرست برداري از چاه‌ها از اول مهرماه آغازشده كه بر اساس آشنایی كارشناسان با منطقه صورت می‌گیرد همچنين تاکنون از شش هزار و 500 چاه در رودان هزار و 500 چاه تكميل اطلاعات شده است. اين مقام مسئول در اين نشست با اشاره به برخي مشكلات در روستاهاي جغين و برنطين كه بيشترين چاه‌ها در اين منطقه قرار دارد گفت: عدم اعتماد برخي از كشاورزان كه در امتداد اجراي برخي از سیاست‌های آب منطقه‌ای صورت گرفته مانند پلمپ برخي از چاه‌های آن‌ها باعث پاره‌ای از مشكلات شده است. مدير مديريت هيات مديره و مديرعامل شركت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: تداخل برخي كارها مانند پلمپ برخي چاه‌ها با فهرست برداري بايد با برنامه‌ریزی و هماهنگي رفع شود، برنامه فهرست بندي در فواصل زماني مشخص انجام شود، كشاورزان براي ارایه اطلاعات صحيح کاملاً توجیه شوند و در خصوص ترس از مشكلات ارایه اطلاعات توجه لازم را داشته باشند.
عباس زاده در ادامه تصريح كرد: اطلاعات واردشده به‌صورت هفتگي جهت تائید ارایه شوند و در راستاي فهرست‌برداري با خانه‌های كشاورز و انجمن صنفي كشاورزان همكاري شود. وي تأکید كرد: اطلاع‌رسانی از طريق نصب بنر، پوستر، بروشور و صداوسیما انجام شود همچنين بخش  ورود اطلاعات به سامانه بايد به صورت دقيق وارد و ثبت شود.

 


تعداد بازدید :  182