شماره ۱۵۴۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
زنبیل

آخرین مهلت تحویل سکه‌های پیش‌فروش
بانک ملی| ثبت‌نام‌کنندگان باید پیش از اتمام مهلت خود با مراجعه به شعب بانک ملی و پرداخت تفاوت، سکه خود را دریافت کنند. پیش‌فروش سکه با سررسید یک‌ماهه از ۲۶ تا ۲۸ فروردین‌ماه انجام شد و تحویل آن از روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در تهران و روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه در سایر استان‌ها آغاز شد.
بر این اساس پیش‌خریدکنندگان از زمان سررسید تحویل سکه، 6ماه مهلت دارند تا با مراجعه به همان شعبه‌ای که پیش‌خرید کرده‌اند، سکه‌های خود را تحویل بگیرند. براساس دستورالعمل بانک مرکزی درصورت عدم مراجعه پیش‌خریدکنندگان سکه پس از انقضای مهلت 6ماهه مذکور، صرفا اصل مبلغ دریافتی بابت پیش‌خرید به مشتری بازگردانده می‌شود.

پسته ۲۰۰‌هزار تومانی منطقی است
تسنیم | مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل گفت: «درصورتی که قیمت میانگین پسته صادراتی را ۱۲دلار درنظر بگیریم، قیمت عمده این محصول معادل ۱۸۰‌هزار تومان می‌شود که با درنظرگرفتن سود ۱۰‌درصدی خرده‌فروشی قیمت آن در بازار به ۲۰۰‌هزار تومان می‌رسد.» او با بیان این‌که پسته یک کالای بین‌المللی است و همیشه براساس قیمت‌های بین‌المللی نرخ آن در بازار داخلی نیز تعیین می‌شود، ادامه داد: براساس آمار رسمی میزان تولید پسته در‌ سال‌جاری حدود 50‌درصد کاهش یافته است، اما برخی میزان کاهش تولید را 60 تا 70‌درصد می‌دانند.

 


تعداد بازدید :  240