شماره ۱۵۴۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
ملانیا ترامپ جنگ جدیدی در کاخ سفید کلید زد

ظاهرا این بار این ملانیا ترامپ است که دور جدیدی از تنش را در کاخ سفید آغاز کرده است. دور جدیدی از اخراج‌های احتمالی در کاخ سفید آغاز خواهد شد و ملانیا این بازی را کلید زده است. دفتر ملانیا ترامپ در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد میرا ریکاردل، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا بیش از این صلاحیت ماندن در کاخ سفید را ندارد. برخی رسانه‌ها پیشتر در جریان سفر ملانیا ترامپ به آفریقا گزارش کرده بود که ریکاردل چندین بار با ملانیا درباره جزییات سفرش وارد بحث و مجادله شده است.
بیانیه دفتر ملانیا ترامپ آن‌قدر غیرمنتظره بوده که حتی جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید و سارا سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید نیز از قصد ملانیا برای انتشار این بیانیه خبر نداشتند. البته ملانیا پیشتر نیز در گفت‌وگویی با ان‌بی‌سی گفته بود که به برخی افراد در کاخ سفید اعتماد ندارد و حتی نظرش را به دونالد ترامپ نیز گفته است. جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید نیز ازجمله افرادی است که ملانیا ترامپ با او مشکل دارد. ظاهرا ملانیا از او خواسته تا به چند نفر از کارکنان کاخ سفید که در دفتر ملانیا ترامپ کار می‌کرده‌اند، رتبه بالاتری بدهد، اما جان کلی از این کار امتناع کرده است.
کاخ سفید در مدت زمان کمتر از دوسالی که ترامپ قدرت را به دست گرفته، جابه‌جایی‌های زیادی داشته است. ترامپ وزیر خارجه، سخنگوی کاخ سفید، مدیر رسانه‌ای کاخ سفید، مشاور امنیت ملی، رئیس کارکنان کاخ سفید و چند نفر از دستیاران و مشاوران خود را اخراج کرده است، حتی سارا سندرز نیز قرار بود چند ماه پیش از کاخ سفید برود و هنوز هم جایگاهش چندان پایدار نیست.


تعداد بازدید :  278