شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
پله به‌زودی مرخص می‌شود
الماس، ماندگار است

شهروند| «حال پله خوب است و به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.» مضمون اصلی بیانیه‌ای که بیمارستان «آلبرت انیشتین» صادر کرد، خیال ناراحت روزنامه‌هایی با تیتر «فوتبال، نگران سلامت پله» را راحت کرد. حالا زننده 1281 گل در 1363 بازی، همچنان می‌تواند در سلامت کامل به اظهارنظرها و پیش‌بینی‌های عمدتا غلط خود ادامه دهد.
اصل ماجرا
یکی از تنها 4 گلزن 2 فینال جام‌جهانی حدود 15 روز پیش به قصد خلاص شدن از درد     وحشتناک سنگ کلیه به بیمارستان مراجعت کرد و پزشکان با کمک لیزر، سنگ او را دفع کردند. به نظر می‌رسید همه چیز روبه‌راه باشد اما چند روز بعد خبر دیگری مربوط به حضور مجدد پله در بیمارستان منتشر شد. این‌بار، مشکل مربوط به مجاری ادراری سلطان فوتبال جهان بود. او پس از این‌که با پای خود به بیمارستان «آلبرت انیشتین» رفت، تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. ابتدا به نظر می‌رسید با توجه به کهولت سن، اقدامات صورت‌گرفته برای بهبود او   جواب ندهد و حتی گفته می‌شد پله وضع جسمانی باثباتی ندارد اما نظر نهایی چیز دیگری بود. پس از انجام موفقیت‌آمیز مراحل درمانی، اعضای تیم پزشکی پله با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند ستاره بزرگ تاریخ فوتبال اوضاع روبه‌راهی دارد و می‌تواند بدون هیچ مشکلی به‌زودی زود از بیمارستان مرخص شود. طبق گفته تیم پزشکی معالج، مشکل پله تجویزهای متفاوت پزشک‌های مختلفی بود که او به آنها مراجعه می‌کرد اما به‌هرحال جدی گرفتن سلامت بدن و داروهای دکترها باعث بهبود حالش شد و حالا او مشکل چندانی ندارد.
سابقه    بیماری
پله پیش از 2 مورد اخیر هم 2 بار دیگر در دام پزشکان افتاده بود؛ یک بار وقتی مجبور شد عمل جایگزینی مفصل ران را انجام دهد و بار دیگر هنگام انفصال شبکیه چشمانش. نکته جالب، زندگی کماکان سالم اوست. در شرایطی که اسطوره‌های دیگری مانند مارادونا و جورج بست با نصف سن فعلی پله به دلیل رعایت نکردن اصول زندگی سالم، اوضاع جسمانی مطلوبی نداشته و ندارند، ستاره 74ساله دنیا چند روز پس از هربار مراجعت به بیمارستان، صحیح و سالم به خانه برمی‌گردد؛ موضوعی که بی‌گمان از کم حاشیه بودن زندگی او حکایت می‌کند.
 پله از زمان بازنشستگی به اندازه انگشتان یک دست به بیمارستان رفته اما عده‌ای دیگر از فوتبالیست‌های نسل بعد رکوردی در زمینه حضور در بیمارستان‌های مختلف به جای گذاشتند.
در این شرایط، نگرانی البته برطرف شده فوتبال نشان‌دهنده ارزش ستاره‌ای است که در روز دریافت جایزه نمادین توپ طلا در مراسم انتخاب بهترین‌های‌ سال 2013 فوتبال دنیا با چنین جملاتی از سوی بلاتر پذیرایی شد: «ما به خاطر تو و ارزشی که به فوتبال دادی، الان این‌جا هستیم.»


تعداد بازدید :  226