شماره ۴۳۹ | ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
صفحه را ببند
موضع‌گیری تند هیأت‌مدیره استقلال در قبال ناکامی‌های اخیر
یکشنبه سرنوشت‌ساز در انتظار قلعه‌نوعی

شهروند| شکست در ضربات پنالتی یک‌چهارم نهایی جام حذفی، آن هم در روز شکست 2 بر یک تراکتورسازی (قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر) مقابل پدیده و برتری نفت تهران بر صنعت ساری در ضربات پنالتی بازی یک‌چهارم نهایی جام حذفی ایران، ضمیمه اولین شکست دوران مربیگری قلعه‌نوعی مقابل پرسپولیس شد تا سرمربی آبی‌پوشان حالا به معنای واقعی احساس خطر کند. این گمانه‌زنی نه براساس شایعات بلکه برآمده از واقعیات و اخبار موجود پیرامون باشگاه آبی پایتخت است.
آمار ضعیف و تزلزل جایگاه
استقلال که پس از یک شروع مقتدرانه در 7 بازی اخیر لیگ تنها 8 امتیاز به دست آورده، برای اولین بار در دوران مربیگری قلعه‌نوعی، زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر می‌شنود. کاپیتان سابق استقلال که سال‌ها روی نیمکت مربیگری یکه‌تاز بود، حالا شبیه رقبای محمدعلی کلی، گوشه رینگ درحال مشت خوردن از منتقدان است. عده زیادی اعتقاد دارند دوران مربیگری او در تیم آبی‌پوش به سر رسیده و نباید از تزریق خون تازه به رگ‌های تیم غافل شد.
روزهای سخت و تلخ
اخبار حکایت از دودستگی و اختلاف در نظرات اعضای هیأت‌مدیره درباره آینده استقلال دارند. گروهی ادامه حضور او را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر حتی اگر موافق برکناری قلعه‌نوعی باشند، واقعیتی به نام کمبود آلترناتیو را مطرح می‌کنند. با این وجود اگر حرف افشارزاده، مدیرعامل استقلال را مبنای قضاوت قرار دهیم، شانس چندانی برای بقای قلعه‌نوعی وجود ندارد. او که قبلا بارها گفته بود اصلا دوست ندارد به شیوه تیم‌های عربی، پس از یک باخت مربی خود را عوض کند، پس از ناکامی در جام حذفی با چرخشی جالب اعلام کرد در جلسه یکشنبه هیأت‌مدیره درباره سرمربی تیم تصمیم‌گیری می‌شود.
توپ پر هیأت‌مدیره
در این شرایط پندار توفیقی عضو هیأت‌مدیره استقلال که 10درصد از هزینه‌های این باشگاه را تقبل کرده با توپ پر از اخراج قلعه‌نوعی حمایت می‌کند: «طبیعی است که از نتایج استقلال راضی نباشیم. تا روز جلسه هیأت‌مدیره فرصت داریم فکر کنیم و ببینیم مشکل استقلال چیست. باید به نتیجه قانع‌کننده‌ای برسیم که اگر قرار بود کادرفنی به کارشان ادامه دهند، بدانیم از آنها چه می‌‌خواهیم. دربی را باخته‌ایم و یک جام از دست داده‌ایم، مگر می‌‌شود وقتی این همه اتفاق بد می‌افتد، سرمربی تیم مقصر نباشد؟ امیر قلعه‌نوعی به اندازه کافی زمان داشته است.»
منصوریان    نمی‌آید
از طرفی حتی اگر قلعه‌نوعی در پایان جلسه یکشنبه اخراج شود، مناسب‌ترین گزینه مدنظر اعضای هیأت‌مدیره تیم در دسترس نیست. منصوریان به دلیل قرار دادن نفت تهران در رده دوم لیگ و رساندن این تیم به نیمه‌نهایی جام حذفی از سوی قنبرزاده، مدیرعامل تیمش ممنوع‌الخروج شده است! قنبرزاده می‌گوید: «او مربی بزرگی است و با ما نیز قرارداد 2 ساله دارد. منصوریان نه به استقلال می‌رود و نه به هیچ تیم دیگری!»
روزهای آینده
همه منتظر جلسه یکشنبه هستند. قلعه‌نوعی می‌رود؟ اگر بله، نفت تهران همشهری‌اش را به آرزوی جانشینی منصوریان می‌رساند یا نه؟ زمان در کوتاه‌ترین فاصله، همه چیز را مشخص می‌کند.


تعداد بازدید :  206